כלי הרכב בטוחים מתמיד

מבחני הריסוק של EURONCAP ל-8 המכוניות החדשות הנמכרות בארץ: סקודה ניצחה עם 92% בטיחות המאכזבת: סיטרואן C3

גיל מלמד | 27/8/2009 7:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מכוניות חדשות בטוחות מאי-פעם. פרויקט EURONCAP פרסם אתמול את תוצאות מבחני הריסוק למכוניות חדשות הנמכרות בארץ.

לפי התוצאות, 7 מתוך 8 המכוניות שנבחנו זכו בציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות. לפני 5 שנים הצליח רק קומץ קטן של מכוניות לזכות בציון זה, במסגרת הפרויקט ששינה את ההתייחסות של יצרני הרכב לבטיחות הפסיבית של כלי רכב.
 
מכונית אחרי מבחן ריסוק
מכונית אחרי מבחן ריסוק AP

היחידה מבין המתמודדות שזכתה בציון של 4 כוכבי ביטחות היתה סיטרואן C3 החדשה . לפי התוצאות: בהגנה על הנוסעים מלפנים קיבלה C3 ציון של 83%, ואילו בהגנה על הולכי רגל קיבלה 33% בלבד .

הציון היחיד שהפריד את C3 מהכוכב החמישי היה מערכת בקרת היציבות. אם היו מנהלי השיווק של החברה בוחרים לשווק אותה עם מערכת מעין - היתה מקבלת 2 נקודות נוספות ועולה לדירוג רמת הבטיחות הגבוה ביותר.

הזוכה הגדולה בסדרת התוצאות הנוכחית הוא ג 'יפון מתוצרת סקודה, יאטי, שמכירותיו בארץ יחלו בקרוב. יאטי הצליחה להשיג את מלוא 5 הכוכבים עם 92% הגנה על היושבים מלפנים.

צמודה אליה רנו גראנד סניק החדשה עם 5 כוכבים ו-91% הגנה על היושבים מלפנים. פולקסוואגן פולו החדשה, שמכירותיה בארץ יחלו גם כן בקרוב, זכתה ב-5 כוכבי בטיחות עם ציון של 90% הגנה למבוגרים במושב הקדמי ו-41% הגנה על הולכי רגל.

שתי המכוניות ההיברידיות שהשתתפו במבחנים השיגו גם הן ציונים גבוהים. טויוטה פריוס החדשה והונדה אינסייט זכו ב-5 כוכבים עם 88% ו-90%, בהתאמה, בהגנה על מבוגרים במושבים הקדמיים. בהגנה על הולכי רגל זכתה פריוס ל-68% ואינסטייט ל-76%.
מנועים בטוחים

מנגד, סובארו B4 החדשה , שמכירותיה בארץ החלו בימים אלה, קיבלה ציון גבולי: היא אמנם זכתה במלוא 5 כוכבי הבטיחות, אבל עם רק 79% להגנה על היושבים מלפנים.

קיה סורנטו החדשה, ג'יפ בינוני, קיבלה ציון מעט יותר טוב: 5 כוכבים ו-87% להגנה על מבוגרים במושבים הקדמיים.

פרויקט EURONCAP החל ב-1997 כיוזמה של ההתאחדות הבינלאומית לספורט מוטורי שאליה חברו מספר משרדי תחבורה אירופיים, גופי צרכנות ועיתונאי רכב.

הפרויקט השפיע על

נושא בטיחות כלי הרכב בעולם. תוצאותיו מאלצות את יצרני כלי הרכב להשקיע בבטיחות כדי שלא להיתפס בעיני הציבור כנחותים או כלא איכותיים.

3 היוזמות האחרונות של הפרויקט הצליחו במידה רבה להעלות את רמת הבטיחות ברכבים: הגבירו את תפוצת מערכות בקרת היציבות במכוניות; שיפרו את תכנון המכוניות כדי להקטין את הפגיעה בהולכי רגל; ושינו את מבנה מסעדי המושבים ברכב כדי לספק הגנה טובה יותר מפני פגיעת צוואר נפוצה המכונה "צליפת-שוט".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים