קניתם מחשב נייד בחו"ל? תתפללו שהוא לא יתקלקל
לפני שאתם מפעילים את המחשב החדש, קראו היטב את המדריך לקונה המצורף, דאגו להכין תקליטור עם תוכנת הדרייברים, ואל תחששו לפנות לאנשי התמיכה הטכנית ולבקש שיכוונו אתכם. רק כך תוכלו ליהנות אפילו חלקית מהמציאה שהבאתם ארצה
לאחר שבדקה באתר זאפ גילתה רונית שההפרש בין מחירי המחשבים היה כמעט 1,700 שקל - דבר ששכנע אותה בקלות לרכוש את המחשב, מה גם שצורפה לו אחריות בינלאומית ל-3 שנים.
כבר לאחר שבועיים החל המחשב לעשות בעיות: הוא קפא לפרקי זמן ארוכים, ולאחר כמה ניסיונות לאתחל אותו הוא נתקע, הפסיק לעלות ונשאר במסך הפתיחה, שממנו אין המשך. בעצת ידידים פנתה רונית למרכז התמיכה של ,HP שמספרו מופיע בכתב האחריות. משם הופנתה למרכז אחר, המעניק שירות למחשבים הניידים של .HP
הטכנאי שענה במוקד היה חביב אבל לא איש בשורות. "זה נראה כמו תקלה בכונן הקשיח", אמר והפנה אותה למעבדה בתל אביב. רונית ביקשה מחבר שמבין קצת יותר במחשבים שיתקשר למעבדה, ושם היו נחרצים: "האם הכנתם תקליטורי SYSTEM מהכונן הקשיח של המחשב?", שאלו. לאחר שקיבלו תשובה שלילית, ציינו שלפני שהמחשב ייבדק, יש להזמין את התקליטורים מחו"ל - סיפור של 450 שקל.
כשניסתה רונית לנופף בכתב האחריות, נענתה כי זו המדיניות של ,HP "ואנחנו לא יכולים לעשות דבר בנושא זה. המחשב לא יטופל עד שיגיעו התקליטורים הללו בתוך שבועיים".
כשאנחנו פנינו להנהלת HP בישראל, העניין סודר מיד ללא תשלום. מהחברה נמסר כי "HP נותנת שירות לכל לקוח שברשותו מוצר ,HP גם אם הוא נקנה בחו”ל. כל לקוח אשר רוכש מחשב תוצרת HP יוצר תיקיית שחזור בהתקנתו הראשונית. את תיקיית השחזור עליו לצרוב על גבי דיסק לשימוש חוזר. במקרה שלקוח לא עשה זאת מסיב בה מסוימת ויש לו צורך בביצוע פירמוט, מרכז התמיכה של חברת HP ידאג לעזור לו".
בהזדמנות זו החלטנו לבדוק מה קורה אצל המתחרים.
* ב-Lenovo יתקנו לכם רק מחשב מדגם שיובא לארץ ונמכר בה על ידי נציגות החברה בישראל. כל שאר הדגמים יתכבדו ויחפשו פתרון במקום אחר או במדינת המקור.
* מי שמתכוון להביא מחשב נייד של חברת ,Dell כדאי שיידע שכדי לקבל שירות למחשב המיובא שלו עליו לגייר תחילה כהלכה את המכשיר על ידי רכישת מקלדת, מערכת הפעלה ותקעים המתאימים לתקן הישראלי בחברה - עניין של מאות שקלים, בהתאם למחשב. בלי לקיים את התנאי הזה, יתבקש הלקוח לפנות לספק שלו בחו”ל.
* בטושיבה הבטיחו שיתקנו כל דגם שיובא לארץ בתוך 4 ימי עבודה, וניידים שאינם מיובאים לכאן יתוקנו - אבל המחשב יישאר במעב בדה עד שיגיעו החלקים לתיקון.
* מחברת רונלייט, יבואנית ,ASUS נמסר לנו שיתקנו כל מחשב עם אחריות בינלאומית. עם זאת, הנטבוקים המפורסמים של החברה, שנמכרים במזרח בפחות מ-300 דולר לא יקבלו שירות כי אינם מתאימים לתקן הישראלי אם אתם רוצים נטבוק של ,ASUS הקפידו לקנות דגם שנמכר גם בארץ.
* מ-Acer נמסר שאינם מתקנים ניידים עם אחריות בינלאומית שלא נקנו בארץ, וביקשו זמן להתייעץ עם מטה החברה בחו”ל כדי לגבש מדיניות חדשה - שתתאים אולי יותר למציאות הישראלית.
לכן ההמלצה שלנו היא שאם החלטתם לקנות מחשב בחו”ל קראו