בנק הפועלים מציג: גיוס שיא של 1.5 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים
ההנפקה נסגרה בריבית של 5.75%. יחד עם הנפקה זו גייס הבנק מתחילת השנה כ-4 מיליארד שקל. המשמעות: יוכל לעמוד ביעד הלימות ההון המינימלי שקבע המפקח על הבנקים - 12% עד סוף השנה - ואף לעבור אותו
ההנפקה נסגרה בריבית של 5.75% צמוד למדד, עם מח"מ (תקופה ממוצעת לפדיון) של 8 שנים.
השלב הבא של ההנפקה יהיה הנפקה לציבור הרחב בתחילת השבוע הבא. אם להנפקה זו יוזרמו ביקושים נוספים ייתכן כי העלות הכוללת של ההנפקה אף תפחת ביחס להנפקה שהיתה למוסדיים.
יחד עם הנפקה זו גייס בנק הפועלים מתחילת השנה כ-4 מיליארד שקל. גיוס הון
זה מאפשר לו לעמוד בדרישות ההון המינימליות שנקבעו על ידי הפיקוח על הבנקים, המציגות יעד הלימות הון מינימלי של 12% עד סוף השנה. ההנפקה תאפשר לבנק לעבור את רף המינימום הזה.
המערכת הבנקאית כולה נערכת להגדלת הונה לנוכח דרישות בנק ישראל. חמשת הבנקים הגדולים גייסו מתחילת השנה כ-8.5 מיליארד שקל בשטרי הון, וכן בהון היברידי – שטרי הון שמאפשרים לאחר תקןופה של 49-99 שנים המרה למניות.
את ההנפקה הנוכחית הוביל היו"ר המיועד של בנק הפועלים, יאיר סרורי, ששבתוף נסיון העבר שלו היה חשוף לשוקי ההון ולפעילות של גיוסי איגרות חוב בישראל ובעולם.







נא להמתין לטעינת התגובות





