מסתמן: מנגה ניצחה את פיאט במרוץ לרכישת אופל מג'נרל מוטורס
ממשלת גרמניה אישרה לחברת חלקי החילוף הקנדית לרכוש את יצרנית הרכב האירופית מג'נרל מוטורס, ענקית הרכב שצפויה להודיע על פשיטת רגל בתחילת השבוע הקרוב

"פתרון שיאפשר לאופל להמשיך התקיים" צילום: יח"צ
-מי תרכוש את אופל?
ג'נרל מוטורס, הבעליים הנוכחיים של אופל, תחליט על זהות החברה הרוכשת ב-1 ביוני, אך לממשלת גרמניה תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטה מאחר והיא מספקת מיליארדי יורו למימון הביטחונות.
שר האוצר הגרמני הודיע אמש, בתום משא ומתן ממושך בין נציגי הממשל לנציגי החברות, כי הממשל יספק סיוע מיידי בסך 2.1 מיליארד דולר (1.5 מיליארד יורו) למימוש העיסקה. עוד הוחלט, כי אופל תועבר לשליטת נאמן על מנת למנוע ממנה לפשוט רגל.
"מצאנו פתרון שיאפשר לאופל להמשיך להתקיים", הדיע שר האוצר. עם זאת, עובדי אופל טרם ניצלו מפיטורים: מגנה הודיעה טרם חתימת ההסכם, כי בכוונתה לפטר 2,500 עובדים, המהווים כ-10% מ-25 אלף עובדי החברה בגרמניה.
פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתעשייה האמריקאית
בכך מסתמן כי הפסידה פיאט במרוץ לרכישת אופל מג'נרל מוטורס: לפני כחודש נודע, כי יצרנית הרכב האיטלקית שיפרה את הצעתה לרכישת אופל, לאחר שמגנה הגישה הצעת רכישה משופרת.
גם פיאט תכננה לפטר עובדים, אולם מנהל החברה, סרג'יו מרקיונה, טען כי התוכנית שלו לא צופה קיצוץ של יותר מ-8% מכוח העבודה בחברה.
מניית ג'נרל מוטורס צללה אתמול ב-33% לאחר שהתגברו ההערכות כי ענקית הרכב תודיע על פשיטת רגל כבר ביום ב' הקרוב. שלשום (ה') הודיעה החברה כי לא הצליחה לשכנע את בעל האג"ח לקחת חלק בתכנית השיקום
של החברה ולהמיר את האג"חים שלהם למניות רגילות.
עסקת ההמרה היתה אמורה להיות התקווה האחרונה של GM כדי להימנע מפשיטת הרגל הצפויה, שתהיה דומה להליך שהופעל על יריבתה הקטנה ממנה קרייזלר בסוף חודש אפריל.
צוות המשימה של ממשל אובמה דרש מיצרנית הרכב קיצוצים נרחבים והסכמים נוספים שיוכיחו כי מחזיקי המניות הסכימו לפעול יחד, זאת לפני הבקשה לפשיטת רגל. במידה שהחברה תפשוט רגל זו תהיה פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתעשייה האמריקאית.