הוט בצרות: איבדה 8,000 מנויים ברבעון האחרון של 2008

"הבעיות יימשכו גם ברבעונים הבאים", מודים בחברה. למרות זאת היא מציגה שיפור מסוים בהכנסות

הדר חורש | 18/3/2009 7:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת הכבלים הוט מתקשה להתאושש מתקלות השירות התכופות שלה. ברבעון האחרון היא איבדה 8,000 מנויים שנואשו מהתקווה לשיפור, ובחברה מודים: "הבעיות יימשכו גם ברבעונים הבאים".

הוט כבר איבדה 19 אלף מנויים במהלך השנה שעברה, בעוד המתחרה העיקרית שלה, חברת יס שבשליטת בזק, שומרת על כוחה ומגייסת כל מנוי חדש המצטרף לשירותי הטלוויזיה בכבלים או מתייאש משירותיה של המתחרה.
עליות מחירים: למרות המיתון

למרות הפגיעה במערך המנויים, מציגה הוט בדוחותיה לסיכום 2008 שיפור מסוים בהכנסות: הכנסותיה משירותי טלוויזיה עלו ב-7%. מרבית העלייה נגרמה מהגדלת השירותים שרוכש כל מנוי, כמו וידיאו בהזמנה, ערוצים נוספים ומעבר מטלוויזיה אנלוגית לטלוויזיה דיגיטלית. כ-3% מהשיפור נגרמו בעקבות הצלחתה של החברה להעלות מחירים למרות תקופת המיתון.

גם אם יושג שיפור משמעותי בשירות הלקוחות של הוט, הוא יורגש ככל הנראה רק בסוף השנה, וגם אז קשה להניח שנתח השוק של החברה בתחום הטלוויזיה יעלה משמעותית. מקור הצמיחה העיקרי שלה יהיה הפעילות בתחום האינטרנט והטלפון.

בתחום האינטרנט עלה מספר המנויים בשנה שעברה ב-10% - והגיע ל-680 אלף. מספר מנויי הטלפון עלה ב-45% - והגיע ל-470 אלף. הצמיחה הושגה בעיקר בזכות "חבילת הטריפל", המציעה למנויי הוט שירותי טלפון, אינטרנט וטלוויזיה במחיר הנמוך בכ-20% מהמחיר שישלם מנוי על 3 השירותים האלה באופן רגיל.

בעבר חזו אנליסטים שהוט תמכור את שירותי התקשורת במחירים נמוכים במיוחד, ובלבד שתשמור על

נתח השוק והרווחיות שלה בתחום הטלוויזיה.

אבל המספרים מראים אחרת: ההכנסות מתחומי התקשורת הנייחת מהוות אמנם רק כרבע מהכנסותיה של הוט, אבל הרווח התפעולי שהן תורמות מסתכם ב-180 מיליון שקל - 51% מהרווח הכולל של החברה. בשנה שעברה היתה תרומת פעילות התקשורת לרווח התפעולי 66%.

הצלחתה של הוט קשורה להתערבותו המסיבית של משרד התקשורת, הממשיך למנוע מבזק להציע ללקוחותיה תשובה משתלמת לחבילת ה"טריפל" של הוט.

למרות הצלחה זו, מציגה הוט תוצאות מאכזבות לרבעון האחרון של השנה: הוצאות התפעול עלו, הרווח הגולמי ירד, הרווח התפעולי ירד ב-36%, ובשורת הרווח מציגה החברה לראשונה זה שנתיים הפסד של 27 מיליון שקל.

הסיבות העיקריות להפסד הן חשבונאיות: מאז מוזגה הוט, היא לא הפרישה בדוחותיה סכומים לתשלומי מסים. זאת כיוון שלחברה יש הפסדי עתק שנצברו בשנים קודמות, והיא קיזזה את ההפסדים ברווחיה הנוכחיים. גם כעת עומדים לרשות החברה הפסדי עבר של 159 מיליון שקל, שאותם היא יכולה לקזז ולהימנע מתשלום מס במשך שנה לפחות.

גישה שמרנית במיוחד

אולם על פי דיווח החברה, הפסדים לא הובאו בחשבון "בהיעדר צפי לניצולו בעתיד הנראה לעין" ולכן הופרשו 37 מיליון שקל לצורכי מס. המשמעות היא שהוט אינה צופה להציג בעתיד הנראה לעין רווחים שניתן לקזז מהם את "נכס ההפסדים".

בחברה אומרים בתגובה שמדובר בגישה שמרנית במיוחד, ולאו דווקא בתחזית ברורה להפסדים. גורם חשבונאי נוסף להפסד הוא האצת הפחתות הפחת על נכסי החברה וגידול ההפרשה לפחת ב-19 מיליון שקל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים