התפוצץ המו"מ: חברת ארקיע תפטר 100 עובדים

הנהלת החברה החליטה לפטר עובדים מכל הדרגים ולסגור חלק מהמחלקות - למרות שוועד הטייסים הסכים לקיצוץ המוצע, ואף הציע לסבסד חלק מהקיצוץ שהיה מתוכנן לשאר עובדי החברה. מנכ"ל ארקיע: לאחר הפיטורים - נשקול גם מעבר ל-4 ימי עבודה בשבוע בחלק מהמחלקות. ההסתדרות מאיימת: נכריז על סכסוך עבודה

ענת שיחור-אהרונסון | 8/2/2009 14:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
המו"מ על קיצוצי השכר בארקיע, שנערך מול ההסתדרות, עלה הבוקר (א') על שרטון, לאחר שההסתדרות סירבה לקיצוץ המוצע. כדי לחסוך בעלויות החליטה החברה לפטר כ-100 עובדים בחברה, מכל הדרגים, וכן לסגור חלק ממחלקות החברה.
 
ארקיע
ארקיע תצלום: אילן לוי

המו"מ בין הנהלת החברה לבין הסתדרות התפוצץ, למרות שוועד הטייסים הסכים לקיצוץ המוצע, ואף הציע לסבסד חלק מהקיצוץ שהיה מתוכנן לשאר עובדי החברה. הטייסים הסכימו שהקיצוץ בשכרם יעמוד על 12% במקום 10% שנדרשו, כדי לסבסד את הקיצוץ ליתר העובדים.

כ-150 עובדי ארקיע, החתומים על הסכמים אישיים, אישרו את הקיצוץ בשכרם, על פי הצעת הדירקטוריון, ולכן הפיטורים הצפויים לא יחולו עליהם.

גדי טפר, מנכ"ל ארקיע, אמר: "הנהלת חברת ארקיע עשתה כל שביכולתה על מנת להימנע מפיטורי עובדים. צר לנו שההסתדרות לא ראתה לנכון לאשר את קיצוצי השכר כפי שהוצע על ידי דירקטוריון החברה, והביאה את עובדי החברה וההנהלה לתרחיש שאיש אינו רוצה בו.

"אנו מודים לטייסים ולוועד הטייסים על היענותם לבקשת הנהלת החברה להתייעלות. עם זאת, החלטנו על היקף פיטורים מינימלי ביחס לירידה בהכנסות החברה, ולכן לאחר שיושלם תהליך הפיטורים נשקול מעבר ל-4 ימי עבודה בשבוע בחלק מהמחלקות".

בעקבות הירידה בביקושים לטיסות של ישראלים ובעקבות המלחמה בעזה, שגרמה לירידת בתיירות הנכנסת, החליט דירקטוריון ארקיע על קיצוצים בעלויות השכר בחברה. על פי החלטת הדירקטוריון, שהתקבלה בשיתוף עם נציגי העובדים החברים בדירקטוריון, ביקשה החברה לקצץ 5% משכרם של כל העובדים, ו-5% נוספים שיועברו לחברה כהלוואה מטעם העובדים. 
"חוסר תום לב של ההנהלה"

בתגובה אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בחברת התעופה ארקיע אם תתחיל החברה במהלך של פיטורי עובדים". אדרי אמר את הדברים בתגובה להודעת החברה לפיה בכוונתה לפטר כ-100 עובדים בעקבות כשלון המו"מ עם ההסתדרות.

אדרי הסביר כי ההסתדרות והעובדים הציעו להנהלת ארקיע להפחית ב-2009 עלות של 5% משכר העובדים. עוד הסכימו ההסתדרות והעובדים לתרום 5% נוספים בדמות הפחתת ימי חופשה.

ואולם

ההנהלה דורשת, לדבריו, כי ההפחתה ימי החופשה לא תוחזר לעובדים. בהסתדרות דוחים תביעה זו ומציעים כי ההנהלה תחזיר לעובדים את שיעור ההפחתות - הן את השכר והן את ימי החופשה - רק כאשר הרווח של החברה יעלה על כ-1.4 מליון דולר לשנה.

"איני מכיר הסדר הוגן מזה כלפי ההנהלה. העובדים הלכו כאן כברת דרך אולם ההנהלה מעוניינת לקחת מהעובדים בשעת משבר מחד ולא להחזיר בתקופת שגשוג מאידך", אמר. "זה מראה על חוסר תום לב של ההנהלה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים