להתחבר זה פשוט - להתנתק קצת פחות
להתחבר לאינטרנט ב-2008 זה קלי קלות. כל נציג ישאל אתכם תחילה לאיזו תשתית התחברתם, ואם אין תשתית - הוא ישלח אתכם להתחבר. הקושי מתחיל כשחושבים על פרידה
זמן ההמתנה לנציג נע בין 20 שניות לדקה, ובכל החברות יציעו לכם שלל הצעות שכדאי לבדוק את כדאיותן לפני שתתחברו. אם המחיר נמוך - בדקו לכמה זמן ההתחייבות. אם נותנים מתנה, בררו במה היא כרוכה. והכי חשוב: בררו מה הקנס על יציאה חפוזה או על מעבר לספק אחר.
זכרו שכל חריגה מההצעה חייבת אישור מנהל, וחשוב שהנתון הזה יוקלד על ידי הנציג שיושב מולכם ובאישור המנהל - אחרת לא יכירו בהתחייבות של הנציג.
ב-012 סמייל הציעה הנציגה להתחבר לחבילה של 1.5 מגה בלי התחייבות ב-49 שקל לחודש. ב-013נטוויז'ן הציע נציג החברה להתחבר ל-1.5 מגה במחיר 39.90 שקל לחודש - בהתחייבות לחודשיים בלבד. ב-014 הציעו לנו חבילה של 1.5 מגה ב-49 שקל ללא התחייבות - והיו מוכנים לתת אנטי-וירוס בחינם.
התנתקות מחברת אינטרנט, לעומת זאת, היא סיפור ארוך ומייגע. תחילה כדאי שתכינו את כל הפרטים: ממספר תעודת הזהות ועד שם האם לפני נישואיה. אחר כך צפו למתקפה של נציג, שאחריה מתקפה נוספת של אדם בתפקיד בכיר יותר - ואולי אפילו אחת נוספת.
הם
ב-012 סמייל חיכינו כ-7 דקות לנציג, ששלח אותנו לנציגה אחרת, שלא התעצלה והפנתה אותנו לנציגה נוספת, שווידאה את זהותנו - ובסוף אישרה את הניתוק. כל התהליך - מתחילת השיחה, כולל ניסיונות השכנוע וההמתנה לאישור מנהל ועד קבלת האסמכתא - נמשך 30 דקות רצופות.
ב-013 נטוויז'ן ענו אחרי 6 דקות של המתנה, שלאחריהן ניסתה נציגה נמרצת לשכנע אותנו לחזור בנו מגט הכריתות - אבל היתה סימפטית וטיפלה בכל הניירת. התהליך כולו נמשך 14 דקות עד לקבלת האסמכתא.
ב-014 ענו אחרי דקה של המתנה, שאחריה הועברנו לנציגת קשרי לקוחות, שטענה שיש לנו התחייבות ולא הסכימה לנתקנו. רק לאחר שהשמענו לה את ההקלטה של תהליך ההתחברות, חזרה ובדקה, ולאחר כמה דקות הסכימה לבטל את המינוי ושחררה אותנו לדרכנו.
התהליך כולו נמשך 20 דקות. מבזק בינלאומי נמסר בתגובה למקרה: "בידינו התיעוד המלא והאסמכתאות להשתלשלות העניינים, המוכיחות כי הנציגה התנהלה כראוי וללא דופי".