גלגולה של עמלה
כשחברת הנסיעות מודיעה לנו שאין עמלה נוספת על הכרטיס, זה ממש לא אומר שאין אחת כזאת, שכלולה במחיר הכרטיס. סיפורו של לקוח שרק רצה להזמין כרטיס טיסה מחברת איסתא
"בבירור שערכתי בסניף התברר שהעמלה היא 25 דולר לכרטיס. לדעתי, אין שום היגיון בכך שבשירות טלפוני, שאינו מצריך אחזקת משרד וקבלת קהל, תהיה עמלה כפולה, וכמובן שאין זה הוגן לא ליידע את הלקוח במחיר העמלה בעסקה טלפונית".
"בסך הכל שילמתי על שני כרטיסים מחיר הגבוה ב-50 דולר בגין עמלות, ועוד 15 דולר על עמלת
עסקה באשראי, אותה יכולתי לחסוך על ידי תשלום במזומן בסניף".
מחברת איסתא נמסר בתגובה: "בהיותה גורם מתווך, גוזרת חברתנו עמלה מכל הזמנה, כשעמלה זו היא למעשה הרווח של חברתנו מהזמנות הלקוחות. בניגוד לטענת הלקוח, הוא מעולם לא שאל את הסוכנת אם קיימת עמלה על המחיר, אלא אם קיימת עמלה נוספת על המחיר שהוצע לו".
"תשובתה של הסוכנת הייתה כאמור שלילית, וזאת מכיוון שהמחיר שכבר הוצע לו היה הסכום הכולל שכבר גילם בתוכו את עמלתנו. איני מבינה על מה מלין הלקוח. הרי את ההחלטה לבצע את ההזמנה ולחתום על המחיר המבוקש הוא קיבל על דעת עצמו".