האוצר מערים קשיים במגעים, קו הרכבת לפריפריה הולך ומתרחק
במשרד האוצר דורשים לקצץ את תקציב הקמת קו הרכבת ב-800 מיליון שקל והקמת הקו הופכת בפועל בלתי אפשרית
מנתונים שהגיעו לידי עסקים עולה כי מצד אחד האוצר דורש לקצץ את תקציב הקמת הקו מ-1.9 מיליארד שקל ל-1.1 מיליארד שקל, ומצד שני משרד התחבורה דורש לשנות את תוואי הרכבת ולמנהר את חלקו - תהליך שעשוי לייקר את הקמת התוואי ביותר ממיליארד שקל.
לפני יותר מחודש פורסם כי קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, האמור לעבור בשדרות, בירוחם ובנתיבות ולהביא לשיפור איכות החיים ואפשרויות התעסוקה בפריפריה יבוטל עקב גירעונות של רכבת ישראל.
בעקבות לחצים פוליטיים וציבוריים הוחלט בסופו של דבר כי הקו לא יבוטל, ומשרדי האוצר והתחבורה יקיימו ביניהם מגעים על הסדרת הקמתו של הקו.
לעסקים נודע כי האוצר מערים קשיים במהלך המגעים, שהופכים את הקמת חלק מהתוואי לבלתי אפשרית ודוחים בשנים ארוכות את הקמת חלק אחר מהתוואי.
בין היתר, נודע כי הקו לא יגיע בשנים
הראשונות לנתיבות עקב החלטה לשנות את התוואי. כעת, כאמור, עולה כי יהיה צורך בבדיקה נוספת של חלק ניכר מהתוואי, שתייקר את תהליך הביצוע ואת הפקעת השטחים באזור במיליוני שקלים, וכן תדחה את הקמת הקו, שאמור היה לפעול בחלקו בסוף ,2009 רק לסוף ,2013 אם בכלל.
במשרד התחבורה מכחישים את הטענות ואומרים כי לא תהיה חובת מנהור, וכי השינויים הצפויים לא אמורים להאריך את משך הפרויקט או לדחותו.
משרד האוצר מסר בתגובה כי "בימים אלה מתקיים מו"מ עם משרד התחבורה בנושא, לאחר שבשבוע שעבר נחתם הסכם פיתוח לרכבת ישראל לשביעות רצון הצדדים. זאת ועוד, לא מוכרת לנו חובת מנהור בפרויקט אשקלון-ב"ש, והערכות גורמי המקצוע קובעות כי הוא אמור להתבצע במסגרת התקציב שנקבע לו. לא ידוע לנו על איחור בלוחות הזמנים המקוריים".