האוצר מערים קשיים במגעים, קו הרכבת לפריפריה הולך ומתרחק

במשרד האוצר דורשים לקצץ את תקציב הקמת קו הרכבת ב-800 מיליון שקל והקמת הקו הופכת בפועל בלתי אפשרית

לירן דנש | 21/8/2008 6:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
על אף הצהרות משרד האוצר ומשרד התחבורה, שהבטיחו לקדם את הקמת קו הרכבת מאשקלון לבאר שבע, משרדי הממשלה מערימים קשיים והקמת הקו הופכת בפועל בלתי אפשרית.

מנתונים שהגיעו לידי עסקים עולה כי מצד אחד האוצר דורש לקצץ את תקציב הקמת הקו מ-‭1.9‬ מיליארד שקל ל-‭1.1‬ מיליארד שקל, ומצד שני משרד התחבורה דורש לשנות את תוואי הרכבת ולמנהר את חלקו - תהליך שעשוי לייקר את הקמת התוואי ביותר ממיליארד שקל.
  
לפני יותר מחודש פורסם כי קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, האמור לעבור בשדרות, בירוחם ובנתיבות ולהביא לשיפור איכות החיים ואפשרויות התעסוקה בפריפריה יבוטל עקב גירעונות של רכבת ישראל.

בעקבות לחצים פוליטיים וציבוריים הוחלט בסופו של דבר כי הקו לא יבוטל, ומשרדי האוצר והתחבורה יקיימו ביניהם מגעים על הסדרת הקמתו של הקו.
  
לעסקים נודע כי האוצר מערים קשיים במהלך המגעים, שהופכים את הקמת חלק מהתוואי לבלתי אפשרית ודוחים בשנים ארוכות את הקמת חלק אחר מהתוואי.

בין היתר, נודע כי הקו לא יגיע בשנים
הראשונות לנתיבות עקב החלטה לשנות את התוואי. כעת, כאמור, עולה כי יהיה צורך בבדיקה נוספת של חלק ניכר מהתוואי, שתייקר את תהליך הביצוע ואת הפקעת השטחים באזור במיליוני שקלים, וכן תדחה את הקמת הקו, שאמור היה לפעול בחלקו בסוף ‭,2009‬ רק לסוף ‭,2013‬ אם בכלל.
 
במשרד התחבורה מכחישים את הטענות ואומרים כי לא תהיה חובת מנהור, וכי השינויים הצפויים לא אמורים להאריך את משך הפרויקט או לדחותו.

משרד האוצר מסר בתגובה כי "בימים אלה מתקיים מו"מ עם משרד התחבורה בנושא, לאחר שבשבוע שעבר נחתם הסכם פיתוח לרכבת ישראל לשביעות רצון הצדדים. זאת ועוד, לא מוכרת לנו חובת מנהור בפרויקט אשקלון-ב"ש, והערכות גורמי המקצוע קובעות כי הוא אמור להתבצע במסגרת התקציב שנקבע לו. לא ידוע לנו על איחור בלוחות הזמנים המקוריים".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים