גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


המדריך למשקיע: כך לא תטבע בים המידע

משקיעים מאמינים שיצליחו בהשקעותיהם ככל שיצרכו יותר מידע, אבל מתקשים להתמודד עם כמויות המידע העצומות שיש כיום

צביקה ברגמן | 23/8/2008 10:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העידן בוא אנו חיים כיום הוא עידן המידע: כמויות עצומות של מידע זורמות ברשת האינטרנט בכל רגע נתון,שהופכות את המידע שמגיע עם העיתון לבלתי רלוונטי עוד בטרם יבש הדיו המודפס עליו. המשקיעים, שמאמינים כי ככל שיהיה להם יותר מידע - כך יצליחו יותר בהשקעותיהם, חשים שעליהם לדעת כל מה שקורה בכל רגע נתון והפכו להיות אספני מידע אובססיביים. 

הבעיה היא, שכמות המידע שזורמת מידי יום כה עצומה, עד שהאדם האנושי אינו מסוגל כלל לעבד אותה ולהתמודד איתה. לאור זאת עולות מספק שאלות: האם המשקיע באמת צריך לקרוא את המידע המופק מידי יום? האם הוא גם מספיק להסיק מסקנות מקריאה זו? האם הוא לא רודף אחרי מידע עד אובדן שליטה? האם במידע הזה טמון בכלל הרווח הבא שלו? והאם ככל שנקרא יותר נרוויח יותר?
צרכני מידע אובססיביים
צרכני מידע אובססיביים תצלום:SXC
 
התשובות לכל השאלות הללו היא- לא. נכון שאי אפשר להתעלם ממידע טוב, אבל אסור לטבוע בים המידע המציף את המשקיעים בכל רגע נתון. בשלב הראשון, על המשקיע המקצועי לחפש רק אחר מידע שקשור בהשקעות שלו ושעשוי להשפיע ישירות על תיק ההשקעות שלו.

לאחר שמסיימים לטפל במידע זה, כדאי להקצות כחצי שעה מידי יום לעיון בערימות המידע הקשורות להשקעות עתידיות ולנסות לדלות מהן את הרצוי והמובחר, או שהמשקיע ימצא את עצמו כמו כל משקיע ממוצע, שקורא עוד ועוד מידע ומבזבז את זמנו לריק בצל הרי הניירת, המילים ודפי אינטרנט.
שקועים עד צוואר במידע

השאלה הבאה שיש לשאול, היא אם כל המידע שקראנו אכן אמיתי או שאולי יש בו מידע מסולף, שעשוי לפעול בבוא השעה לרעתנו? משקיע חכם לבדוק מי כתב את הכתבה עוד לפני שהוא קורא אותה, לאחר שהכין רשימה של כתבים אמינים אל מול כאלה שלא כל כך.

משקיע זה יודע לשאול את השאלות הנכונות לדוגמה: מי כתב את הכתבה? האם העיתוי הוא אקראי? מי עשוי להרוויח מהמידע שקרא? האם מישהו כבר הרוויח? האם יש כאן מידע יבש או שמנסים להעביר מסר סמוי בכתבה? והאם זה חומר חדש או ממוחזר?

המידע הזורם כיום הביא איתו עושר, שלא היה מצוי אצל המשקיעים לפני עשור, אבל עושר זה גם הביא עימו מוקשים רבים. לכן יש לפנות זמן ולהתמחות ביכולת

לברור את התבן מהמוץ, או שהמשקיע ימצא את עצמו שקוע עד צוואר במידע רב, שאת רובו הוא לא צריך.

על מנת להתמחות, על המשקיע לקרוא ולהעמיק רק בחומר הדרוש לו, בדיוק כמו מתמחה ללימודי עריכת דין שניגש לספריה: המתמחה לא יקרא את כל הספרים בספריה, אלא רק את החומרים הקשורים לשיעורים אותם הוא למד כעת, וכמוהו גם המשקיע האומן, שיודע להתמקד בדרוש לו.

לסיום אבקש מהמשקיעים לחפש אחר חומר כתוב על הדולר, בין הימים שירד מתחת לשער 4 שקלים ובין הימים שחזר מעל לרמה זו. אם ברצונכם לדעת כיצד להתייחס לדו"חות ולסקירות, כדאי לקרוא  כמה כאלה מלפני שנה. בינתים אני שולח אתכם לקרוא את הכתבות מלפני כחודש.

הכותב הוא מחבר הספר "אומרים שלום למינוס".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים