גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הרכבת לשדרות תחכה

משרד האוצר החליט להקפיא 4 פרויקטים של רכבת ישראל שתוכננו בדרום הארץ. יו"ר מינהלת הרשות לפיתוח הנגב: "הקמת רכבת לשדרות תשפיע על תחושת התושבים הרבה יותר מ-5% של הטבות מס"

עידו אפרתי | 28/5/2008 8:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

אחד יעדי הפיתוח הבולטים של ישראל בתחום התשתיות הוא רכבת ישראל. הגידול המשמעותי במספר המכוניות על הכבישים, בתאונות הדרכים ובזיהום האוויר, הגדיר מחדש את תפקידה של הרכבת ככלי תחבורה משמעותי וכערוץ התחבורה הטוב ביותר לחיבור הפריפריה למרכז.

התוכנית הרב-שנתית של רכבת ישראל לא פסחה על הנגב, ובמסגרתה תוכננו 4 פרויקטים לדרום הארץ - כולם מוקפאים כיום.

קו הדגל, זה שאמור היה לסמל יותר מכל את החיבור לפריפריה הדרומית, הוא קו אשקלון-באר שבע,

שאמור לעבור דרך נתיבות, אופקים ושדרות. עלות הקמתו תוקצבה ב-2.2 מיליארד שקל, אולם בימים אלה צריכים משרדי האוצר והתחבורה להחליט מחדש אם לבצעו. בינתיים העבודות שהחלו בשטח הופסקו.

"הרכבת הזו נותנת ביטוי כלשהו לרצון של המדינה להשקיע באזור בעייתי כמו שדרות, שהוא אזור מוכה קסאמים, וזה משפיע על התחושה של התושבים. במקום זה הם 'מחלקים גרעינים' - נותנים קצת הטבות מס. הקמת רכבת לשדרות תשפיע על תחושת התושבים הרבה יותר מ-5% של הטבות מס", טוען שמוליק ריפמן, יו"ר מינהלת הרשות לפיתוח הנגב.

אל קו שדרות מתווספים קווים: קו באר שבע-עיר הבה"דים - בעלות מיליארד שקל, הכפלת המסילה בקו לוד-נען-באר שבע - בעלות 2.8 מיליארד שקל, והקמת מסילה בדימונה - בעלות 2.8 מיליארד שקל. כולם, גם אלה שבשלבי תכנון, נמצאים כעת בסימן שאלה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "רכבת ישראל פועלת למעלה משנה ללא תוכנית פיתוח עדכנית. בעקבות כך, הופסקה הזרמת התקציבים אליה לכל הפרויקטים, לא רק בדרום הארץ, עד שתאושר תוכנית פיתוח עדכנית".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים