גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בועז יונה במיתוג מחדש

"את בועז יונה קל לשנוא" מסבירים במשרד יחסי הציבור רימון כהן שינקמן את מצבו של הלקוח החדש

ליאת שלזינגר, המגזין | 24/1/2008 12:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מבט אחד בתמונת הפוטו רצח של בועז יונה שמתפרסמת שוב ושוב בעיתונים, יכול להסביר מדוע הוא החליט, כנראה ברגע אחרון של ייאוש לפני שהוא מוסגר לישראל, לשכור את שירותיהם של יועצי תקשורת בכירים. הוא נראה רע, נקודה.

כשהתמונה היחידה שלך שמתפרסמת מזכירה יותר את בני סלע מאשר איש עסקים מכובד, אתה יודע שאתה צריך עזרה ביחסי ציבור. אולי בגלל זה קוראים לזה "ניהול משברים". אבל מבחינת דימויו הציבורי, יונה לא שרוי במשבר, הוא באסון קולוסאלי.

בני משפחתו של יונה הבינו כי ההסגרה שלו לישראל בלתי נמנעת, והם יודעים היטב מה מחכה לו ברגע שינחת כאן. הפרשה שמתנהלת כבר מאז אוגוסט אשתקד, תגיע לשיאה כאשר יירד יונה מהמטוס כבול באזיקים.
להסיט את האש לאשמים אחרים

המשפחות יפגינו בבתי המשפט, העדויות יישמעו מחדש, וכלי התקשורת יחכו לרגע שבו הוא יחליט סוף סוף לפתוח את הפה. בני המשפחה הבינו לקראת מה הם הולכים, אולי רגע אחד מאוחר מדי, ושכרו את שירותי משרד יחסי הציבור 'רימון כהן שינקמן' שמתמחה בניהול משברים.

אז איך מתחילים לנקות את שמו של יונה, האיש שחשוד במעילת ענק ושמדינה שלמה אוהבת לשנוא? תחילה יש להגדיר את קהל היעד. במקרה הזה ינסו במשרד יחסי הציבור להגיע אל הדיירים הפגועים, אל עובדי החברה, אל הספקים, אל כלי התקשורת, וכמובן לגורמים הרלוונטיים בפרקליטות. בימינו, אין היום פרשה בסדר גודל כזה שלא מלווה אותה קמפיין תקשורתי.

המטרה כעת היא להראות דמות מרוככת יותר של יונה, כזו שאפשר להזדהות איתה ולהבין את מניעיה. "עוד לא שמענו את הצד שלו כי הוא עוד

לא התראיין", מסבירה שינקמן.

שינקמן מספרת כי אחד הצעדים הראשונים שיינקטו הוא להציג את "הנתונים האמיתיים", לעומת גל השמועות שחורש את הארץ, לדבריה, ומייצר נזק רב למשפחה. "אוהבים לטפול עליהם האשמות שלא מגיעות להם", היא אומרת, ומציגה כדוגמה את מקרה הכלב. "כשהגיעו המכולות לפנות את חפציהם, שאגב לא נשלחו בכלל וכנראה נגנבו, שידרו תמונות של כלב שנותר מאחור.

"כולם מיהרו לומר עד כמה הם אכזריים, ואיך הם השאירו את הכלב שלהם מאחור, אבל חבל רק שאף אחד לא טרח לציין שזה הכלב של השכנים".

כשבמשרד יחסי הציבור אומרים שאנחנו נראה את הצבעים האחרים, הכוונה היא, במילים קצת פחות עדינות, להסטת האש לגורמים אחרים. למשל, אל כונסי הנכסים או אל הבנקים שרשות ניירות ערך פתחה נגדם בחקירה על שיתוף פעולה.

רוני רימון - שותף לאסטרטגיה החדשה
יחצ"ן? שיעביר הכסף לרוכשי הדירות

במטה המאבק של נפגעי חברת "חפציבה" מודעים היטב לשימוש מושכל של כלי התקשורת בניהול מאבקים, אבל חושבים שיונה יכול היה למצוא שימוש טוב יותר לכסף הרב שהוא הולך להוציא של שירותי יחסי הציבור. "את עשרות אלפי השקלים האלו הוא היה יכול לתת למשפחות שנפגעו על ידו, שקורסות מבחינה כלכלית ושחייהן נהרסו", אומר עופר רפפורט, יוזם ומנהל את מטה המאבק ופרסומאי ויחצ"ן בעצמו, שאיבד את ביתו.

"אם יש לו כסף מיותר, אנחנו נוכל להגיד לו היכן להשקיע אותו. עצם העובדה שהוא שכר לעצמו יחצן אומרת בעיניי הכל. מהעבר האחר יש אלפי משפחות שהתפרקו, פנו לטיפולים נפשיים, והתרסקו בגללו ובגלל החברה שבראשה עמד. לנו אין כסף לשכור יחצ"ן, וכל העבודה נעשית בהתנדבות".

גם במטה המאבק מבינים את העובדה שהם צריכים לשמור על הנושא בכותרות, והם מאורגנים היטב בכל רחבי הארץ ומחזיקים פורטל באינטרנט שמתעדכן בקביעות.

כעת הם גם בוחנים את הרעיון של שיתוף פעולה עם סרט תיעודי בנושא. "היום אנחנו רוצים פשוט לקבל את הבתים שלנו", אומר רפפורט. "בעתיד, לא מן הנמנע שנגיש תביעות ייצוגיות נגד בועז יונה, חברת'חפציבה', הבנקים וגורמי הפיקוח בממשלה. אני מודע לכוח של קמפיין תקשורתי, אבל אני חושב שאין איזשהו ספין שיכול להסיט את האור ממה שבועז יונה עשה ".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים