גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


חופשה כפולה

נ' הזמינה כרטיסי טיסה דרך אתר אל-על, אולם להפתעתה נציגה של חברת התיירות "צבר" פנתה אליה וביקשה שתעביר שוב את פרטי כרטיס האשראי שלה. כשחזרה לארץ, התברר לה כי היא משלמת כפול על אותה הטיסה

שרון מרוז | 9/1/2008 11:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ענף התיירות רווי תלונות צרכניות. מדי יום מגיעים לאתר צרכנות הוגנת עשרות פניות של צרכנים  שיצאו לחופשה שנראתה חלומית על הנייר, אך התבררה כגיהינום. תלונות על סוכנים שהבטיחו הרים וגבעות ובמציאות מדובר במלון 2 כוכבים מינוס עם גיגית בתור בריכה. במקרים רבים אחרים הבעיות מתחילות כבר בשלב החיוב. כך במקרה של נ' שהזמינה דרך אתר אל-על זוג כרטיסי טיסה לז'נבה, עבורם שילמה בכרטיס אשראי.

נ' החלה להתכונן לטיסה, אולם מה רבה הייתה הפתעתה כאשר יומיים לאחר רכישת הכרטיסים דרך האתר, התקשרה אליה נציגה של חברת התיירות צבר וביקשה את פרטי כרטיס האשראי שלה בשנית, כדי לאשר את העסקה.

נ' מספרת כי בתמימותה חשבה שמדובר בפרוצדורה שגרתית של חברות התעופה. "חשבתי כי אל-על מעבירה לסוכניה השונים את הטיפול בפניות שנעשות דרך אתר האינטרנט, אבל גיליתי שפשוט עבדו עליי".

נ' מוסיפה כי לאחר שחזרה מהחופשה נדהמה לגלות שכרטיס האשראי שלה חויב פעמיים - גם על ידי אל- על וגם על ידי "צבר". לדבריה, כאשר פנתה לנציגה של "צבר" בדרישה לבטל את התשלומים הכפולים הנוספים, נאמר לה שכדאי שתפקיד בחשבונה בבנק כספים נוספים, מאחר שלא ניתן לעצור את התשלומים עד שחברת אל-על תחזיר ל"צבר" את הכסף.

נ' טוענת כי כל פניותיה ותחינותה לבטל את החיוב הכפול נענו באטימות ובזלזול מצד נציגת "צבר".

מה אומרים ב"צבר"? "חברת צבר מתייחסת ברצינות לכל פניה של לקוחותיה ובדקה בצורה מקיפה את המקרה. מסתבר כי הלקוחה עשתה הזמנה כפולה, הן באתר של חברת צבר והן באתר של חברת אל-על. עם זאת, על אף שהטעות הייתה של הלקוחה, חברת צבר, כשירות, לקחה על עצמה לדאוג ולזכות את הלקוחה, כמעט במלוא הסכום, בגין החיוב הכפול, אותו שילמה. ההחזר ייעשה בכפוף לזיכוי שתקבל "צבר" מחברת אל-על. חברת צבר לא תחייב במקרה זה, לפנים משורת הדין, בגין דמי טיפול או ריביות".

את נ' התגובה הזאת לא מספקת. לטענתה, ההזמנה שלה נעשתה באתר של אל-על וגם בחברה נאמר לה כי הכרטיס הוא של אל-על ולא קשור ל"צבר". היא טוענת כי נציגת "צבר" ניצלה את חוסר הידע שלה. "חברת צבר רצתה לגזור קופון על חשבוני. זה שהם לא גובים ממני דמי טיפול או ריבית זה טוב, אבל מה עם הריבית שאצטרך לשלם לבנק בעקבות המינוס שנכנסתי אליו בגין החיוב הכפול?", היא שואלת בכעס.

עו"ד עינת ברכה, ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור מסרה כי "אין ספק שאסור לגבות מצרכן תשלום פעמיים בגין עסקה אחת. חשוב שהצרכן ידע מול מי הוא מבצע את ההזמנה ולמי הוא משלם עליה".

באמון הציבור ממליצים לצרכנים לא למסור את פרטי כרטיס האשראי לשני גורמים באשר לאותה העסקה וכמובן לוודא מראש מול הגורם אשר לו נמסרו הפרטים עבור מה התשלום, מתי יבוצע ובאיזה אופן. חשוב כי הצרכן יבקש ויקבל את הפרטים האלה גם בכתב. 

"אנו נתקלים בעסקים רבים אשר מחייבים כרטיסי אשראי של צרכנים בקלות בלתי נסבלת, והפעולות לקבלת הכסף שנגבה בטעות, גם במקרה בו העסק מודה מיד בטעותו, עלולות להיות מתישות ומפרכות עבור הצרכנים", ברכה מסכמת.
מה כדאי לדעת לפני שמזמינים חופשה

באמון הציבור מספקים כמה כללים שכדאי שתדעו אותם לפני שאתם מזמינים חופשה:

כדאי להשוות בין המחירים המוצעים לכם בכל אתר ובכל מלון. לעתים קייים פער משמעותי בין המחירים של סוכנויות הנסיעות השונות.

אל תתפתו למחירים הנמוכים אותם מציעות החברות באתרי האינטרנט שלהם, לעתים הם מפרסמים מחיר נמוך, על מנת למשוך אתכם להתקשר ואז לשכנע אתכם לבחור חופשה שונה ויקרה משתכננתם. לעתים, הדיל האטרקטיבי שבגללו פניתם לסוכנות הוא דיל פיקטיבי שאינו קיים.

אספו המלצות שונות (ממכרים, מהאינטרנט וכדומה) על המלון אליו אתם מעוניינים להגיע, תלונות רבות מספרות על אכזבה מהמלון ועל קיום ההבטחות שניתנו לצרכנים לפני ההזמנה. ישנם פערים משמעותיים בין ההבטחות שניתנות קודם להתקשרות לבין המוצר/שירות שמתקבל בפועל.

אם חופשתכם מורכבת ממספר הזמנות (רכב שכור,

מלון, טיסה ועוד) ודאו כי כל אחד מהם מאושר. לא נעים להגיע לשדה תעופה בלילה ולגלות כי הרכב שהוזמן אינו ממתין במקום.

חשוב כי כל התנאים המרכזיים של העסקה יסוכמו מראש ובכתב עוד קודם לביצוע התשלום, במיוחד תנאים החשובים וקריטיים לכם במיוחד. שימו לב לתנאים מהותיים. אחת התלונות המרכזיות בענף היא על דמי ביטול בלתי סבירים. בדקו עניין זה מראש.

אם נאלצתם לבטל את חופשתכם בשל כוח עליון (מחלה או מוות), אל תשלמו באופן אוטומטי את דמי הביטול הנדרשים מכם, דרשו לבטל את ההזמנה בלא תשלום דמי ביטול.

פנו לסוכן הנסיעות ובקשו שיפנה לספקים וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו כדי להפחית את הנזק הכספי שייגרם לכם. אל תסתפקו בתשובה לאקונית של סוכן הנסיעות כי הספקים מסרבים לבטל את העסקה בלא גביית דמי ביטול. דרשו תיעוד מפורט של פניות אלו.

מהי צרכנות הוגנת?

אתר "צרכנות הוגנת" נועד לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.

לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים