לטויוטה לא אכפת?
תלונות שהתקבלו מלקוחות החברה מספרות על כלי רכב חדשים שנרכשו וכבר התגלו בהם תקלות חוזרות. בטויוטה מעדיפים לתקן את הרכב שוב ושוב אך מסרבים להחליף
באתר צרכנות הוגנת התקבלו לאחרונה מספר פניות של לקוחות חברת טויוטה, שזמן קצר לאחר שרכשו רכב חדש בסכום שקרוב ל-100 אלף שקל -התגלו בו תקלות במערכת ההיגוי או הבלמים.
טויטה אמנם דאגה לתקן את הרכב במוסך, אך לרוב חזרו התקלות מיד לאחר מכן. כאשר הלקוחות דרשו כי הרכב שרכשו במיטב כספם יוחלף - הבהירה להם הנהלת החברה כי "לא ניתן להחליף את רכבם לאחר שעלה על הכביש".
אחת מלקוחותיה המתוסכלים של החברה מספרת כיצד הופתעה לגלות שזמן קצר אחרי שרכשה מכונית חדשה ב-130 אלף שקל היא כבר נאלצת לפנות לחברה עקב תקלה במכונית. בחברה טענו שניתן לתקן את הרכב אך לאחר מספר פעמים בהם היה הרכב במוסך שבו והתגלו אותן התקלות.
"קניתי מכונית מיד ראשונה על מנת שלא יהיו לי בה תקלות. אם הייתי רוצה לבזבז כל היום את זמני בין מוסכים - הייתי קונה אוטו מיד שלישית", מספרת הלקוחה המתוסכלת. "יתרה מזו, כל מי שקונה מקרר שמתגלות בו תקלות - החברות מחליפות לו את המוצר. מדוע אם רכשתי אוטו בסכום כל כך גבוה לא מחליפים לי אותו מיד לאחר שמתגלה התקלה?" היא תוהה ומצטרפת בכך למספר לקוחות זועמים שפנו אלינו.
בהנהלת טויוטה לא התרגשו מהפניה שלנו וטענו כי "כל לקוח שקונה רכב מקבל תעודת אחריות, לפיה אחראית החברה לתקן את התקלות המתעוררות ברכב. בשום מקום לא כתוב שהחברה צריכה להחליף את הרכב ברכב אחר. רכב הוא אינו מוצר רגיל. לא ייתכן שכל מי שיש לו תקלה יבקש להחליף את רכבו ברכב אחר".
עוד נמסר מההנהלה כי "חברת טויוטה היא חברה איכותית המוכרת מיליוני מכוניות ברחבי העולם, ועל כן, ייתכן שבחלק מהמקרים יתעוררו בחלק מכלי הרכב תקלות. אנו מחוייבים ללקוחות שלנו - אך לא מחוייבים להחליף את כלי הרכב".
עו"ד עינת ברכה, ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור, מסרה לצרכנות הוגנת כי תקלות חוזרות ברכב הן אחד מדפוסי הליקוי המרכזיים בענף הרכב. לדבריה, קניית רכב היא עיסקה משמעותית לצרכן וחריגה בהיקף הכספי שלה, ובמקרים רבים יבואני הרכב מנסים להתנער מאחריות כוללת לכך שמדובר בתקלה חוזרת המחייבת טיפול מיוחד. בכך הם גורמים לטרטורים, לנזק כלכלי ולעוגמת נפש לצרכנים.
לדברי ברכה, אם החברה אינה יכולה לתקן תקלה חוזרת בזמן סביר על-ידי תיקון ואו החלפת מערכות, מן הראוי שתספק רכב חדש למתלוננת.
עוד נודע היום (ה') כי מסקר שערך מגזין הצריכה קונסיומר ריפורט מתברר כי חברת טויוטה איבדה את ההובלה במבחני אמינות הרכב וכי היא נמצאת במקום החמישי לאחר הונדה, אקורה, סיון וסובארו.
הדירוג מבוסס על ממוצע האמינות המצופה מכל דגמי המותג. על פי הפרסומים, המגזין הוריד את ההמלצות לדגמי V6 של טויוטה קמרי ולדגמי V8 (שאינם נמכרים בארץ).
בנוסף, על פי פרסומים בעיתון האמריקאי, "פיננשל טיימס", הודיעה השבוע טויוטה על איסוף של יותר מ-450 אלף כלי רכב ביפן. גל ההחזרות הנוכחי כולל מספר דגמים. האיסוף הנוכחי יגדיל ל-594 אלף את סך המכוניות שאספה החברה השנה מהשוק ביפן.
עוד
בתגובה לפרסומים, נמסר מטויוטה ישראל, כי "חברת טויטה העולמית בודקת את תוצאות הסקר שפורסם. חברת טויוטה היא אחת החברות המובילות ביותר בשוק הבינלאומי. בשום מקרה אין קשר בין הפרסומים הללו לבין הטענות של הלקוחות באשר לרכביהם".
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.