סטימצקי רוצה למכור תרבות
הרשת משקיעה 15 מיליון שקל בפתיחת חנויות שישימו דגש על "חווית הקניה". החנות הראשונה נפתחה ברחוב שנקין בתל אביב, בהשקעה של כחצי מיליון שקל. בראל: החנויות שלנו הן לא סתם חנויות קמעונאיות
לדברי איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, "בכל חנות יהיו דגשים אחרים. החנות בשנקין תאופיין במגוון של ספרי הגות ופילוסופיה, ספרות הומו-לסבית ומוסיקת ג'אז, בעוד החנות החדשה בגרנד קניון בחיפה תכלול בית קפה ופינות ישיבה.
בראל מוסיפה כי "הבחירה במיקומו של סניף סטימצקי ברחוב שינקין הנה בחירה טבעית, שכן בשנים האחרונות הפך הרחוב למייצג את הרוח העירונית ומשקף את האווירה, הגישה, הסגנון והצבעים של אותה רוח".
לדברי בראל, הרעיון מאחורי המהלך הינו התפיסה כי חנויות סטימצקי אינן עוד חנויות קמעונאיות, אלא "בתי תרבות". כחלק מהמהלך תערוך הרשת מפגשים עם סופרים ללא תשלום, למועדון הלקוחות. בראל אמרה ל-nrg מעריב כי המהלך יגובה בקמפיין תדמיתי אשר יעלה לאוויר לאחר פסח, ובהמשך יכלול גם שינוי פניו של אתר האינטרנט של הרשת, שיכלול קהילות.
שוק הספרים הישראלי מוערך בכ-2.4 מיליארד שקל, כאשר השחקנים בו הינם רשת סטימצקי, רשת צומת ספרים, דיונון, אקדמון וחנויות פרטיות. באוקטובר 2005 רכשה קרן מרקסטון 100% מרשת סטימצקי, וכחלק ממהלכי ייעול הרשת מינתה למנכ"ל את בראל במקומו של יהושע מצליח, אשר כיהן כמנכ"ל הרשת ב-30 השנה האחרונות.

איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי. צילום: יח"צ יחצ