גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה

קבלו את הטרנד הלוהט בעולם העסקים: הנטוורקינג, שיטה של עשיית ביזנס באמצעות טיפוח קשרים אישיים. אמור לי מי הם חבריך ואומר לך כמה אתה שווה

איילה הורביץ | 2/7/2006 9:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מסתבר שגם בעולם העסקים יש טרנדים. לאחר שהתרגלנו לכך שמאחורי כל איש עסקים מצליח עומד קווצ'ר (מאמן אישי) תומך, קבלו את הדבר הבא: הנטוורקינג, או אם תרצו- רישות עסקי.

הנטוורקינג היא למעשה שיטה של יצירת קשרים עסקיים דרך מעגלים חברתיים וקשר אישי, מתוך ההנחה שמי שמכיר אותך אישית ישמח לעשות איתך עסקים, ואף יקשר בינך לבין חבריו ומכריו.
בשנים האחרונות קמו בישראל חברת מתמחות לאירועי נטוורקינג בהם מכירים אנשי עסקים זה את זה, אוניברסיטאות החלו להקים אירועי בוגרים באוריינטציה עסקית, בתי עסק ובנקים החלו לספק שירות זה ללקוחותיהם.
כך תמצא עבודה

נטוורקינג הנה שיטה מצוינת למציאת עבודה. את העובדה שתואר אקדמי אינו ערובה למציאת עבודה הפנמנו כבר מזמן, ולכן מוסדות אקדמיים כמו המסלול האקדמי של המכללה למינהל מסייעים לבוגריהם להשתלב בשוק, על-ידי יצירת קשרים עם בוגרים אחרים שכבר הצליחו.

כפי שמסביר זאת רני יעקבי, סמנכ"ל השיווק של המסלול האקדמי המכללה למינהל, "לכל אדם כמה מעגלי נטוורקינג- פורמלים, לא פורמלים, אישיים ואלקטרוניים. פעם היה נהוג לחשוב שאם תלך ליחידה קרבית יפתחו בפניך אפשרויות לעתיד. היום ברור כי הנטוורקינג האמיתי מתחיל בלימודים וממשיך במקום העבודה הראשון שלך. מדובר בדינמיקה מפרה המספקת 'לידים' שניתן לנצל על בסיס כישורים. במסגרת פורום הבוגרים אנו מנסים לחזק נושא זה ולסייע לבוגרנו לתחזק רשת נטוורקינג".

עופרה פסל, מנחת

סדנאות נטוורקינג, מעריכה כי 85% מהמשרות נתפסות כיום בדרך של קשרים אישיים. לדבריה, התופעה של ארגוני בוגרים במכללות ואוניברסיטאות הגיעה אלינו מחו"ל, כחלק מהטרנד הגלובאלי.

"אם תחפשו במשרדים הגדולים של ראיית החשבון, למשל, תמצאו שרבים מהעובדים הם בוגרי המכללה למנהל. יחד עם זאת, מקומות עבודה בישראל לא מספיק מבינים כיצד לנצל את המשאב של קשרים אישיים לטובתם", סיפרה פסל.

לדבריה, מכיוון שישראל היא מדינה קטנה ישנה תחושה שכולם מכירים את כולם, אך הישראלים "מסתחבקים" ולא יודעים באמת ליצור קשרים ולתחזק אותם לאורך זמן. "הישראלים רוצים תוצאות באופן מיידי, הם מאוד ממוקדי מכירה מאוד ולכן מפספסים את המטרה. במפגשי הנטוורקינג אני מלמדת מה עושים עם המידע שנאסף ואיך משתמשים בו", ציינה פסל.
מפגש נטוורקינג במסלול האקדמי המכללה למנהל
מפגש נטוורקינג במסלול האקדמי המכללה למנהל יחצ

עסקים בשיטת ה"ספיד דייטינג"

מפגשי הנטוורקינג למיניהם פועלים פחות או יותר כמו "ספיד דייטינג" - אנשי העסקים יושבים בקבוצות קטנות, עורכים היכרות, מחליפים כרטיסי ביקור ומתחלפים במקומות כל כמה דקות, בתקווה שאחד הקשרים החדשים יניב בעתיד הקרוב עסקת חלומות או שיתוף פעולה מוצלח. יחד עם זאת, אין לנצל את המפגשים למכירה ישירה של מוצרים או שירותים, דבר שעשוי ליצור אנטגוניזם בקרב המשתתפים האחרים.

גם איגוד לשכות המסחר מארגן מפגשי נטוורקינג על בסיס חודשי לחבריו, על מנת לאפשר להם להכיר זה את זה וליצור כך קשרים אישיים. יחזקאל דסקל, מנכ"ל האיגוד מסביר כי אל המפגשים מוזמנים אנשי עסקים מתחומים שונים ומגוונים. "המפגשים הם ערך מוסף מאוד חשוב שהלשכה יכולה לתת לחבריה. הניסיון  האישי שלי מלמד שתקשורת מייצרת עסקים, וכמנהל בכיר למדתי את חשיבותו של הארגון הבלתי פורמלי- לעסקים גדולים וקטנים כאחד", מציין דסקל.

אך האם מפגשים אלו אכן נושאים פרי? באיגוד לשכות המסחר טוענים שכן. עו"ד שמרית אוחנה, ממשרד עומר יוסטר, אשר לוקחת חלק במפגשים באופן קבוע, יודעת לספר כי בעקבות קשרים שיצרה במפגשים זכה משרדה לייצג חברה מוכרת בתחום הרהיטים, בתביעה שהם מגישים נגד חברה באיטליה.

אילן אמיתי, מנכ"ל משותף בחברת אופטימום העוסקת בגישור, משתתף במפגשי נטוורקינג במספר מסגרות. לטענתו, עבור תחום מסוים של מקצועות מהווה הנטוורקינג אמצעי קידום מצויין, בעיקר לנותני שירותים מתמחים כגון ראיית חשבון, עריכת דין וכו'. "בעקבות המפגשים יצרנו קשר עם חברה משפחתית שהייתה על סף פירוק וביקשה להיעזר בגישור, ולמעשה הרווחנו עסקה".

גם בבנק דיסקונט, אשר מארגן "מועדוני עסקים" ללקוחותיו העסקיים, יודעים לספר על סיפור הצלחה: בעקבות המפגשים בין הלקוחות נוצר קשר בין יצרן יינות לבין רשת מסעדות ידועה. לדברי הבנק, אירועים אלו מניבים פירות לכל הצדדים: לקוחות הבנק מקבלים תכנים מקצועיים אשר מסייעים בידם בהתנהלותם השוטפת, והבנק מגייס לקוחות נוספים.

טרנד חוצה יבשות

הנטוורקינג אף חוצה מדינות וימים. חברת BizNetworking בבעלות תומר שרייבר, אשר מארגנת מפגשי כאלה ומספקת שירותים לאירועים, גם מסייעת לחברות ישראליות לגייס משאבים ומשקיעים מחו"ל, דרך רשת קשרים בינלאומית. החברה מטפחת קשרים עם ארגוני מסחר ברחבי העולם ומקשרת אותם עם חברות ישראליות העוסקות בתעשייה, היי-טק, חקלאות, תקשורת ועוד.

בשנים האחרונות יצאו לשוק מספר ספרים העוסקים בנטוורקינג וקשרים אישיים, ביניהם "שיווק מפה לאוזן" מאת איוואן ר. מייזנר, "קשרים קשרים" מאת הארווי מאקי, ו"המנכ"ל והדלת המסתובבת" מאת פיטר מורגן קאש אשר תורגמו לעברית.

בין אם מדובר בשינוי מהותי באופן בו נעשים עסקים בעולם, ובין אם בטרנד חולף, אין ספק שיש מי שעלה על התופעה וגם השכיל לעשות ממנה כסף.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים