יושבים על הכסף
5 חודשים חיכתה לקוחה לכורסאות שקנתה בדיזיין סנטר. רוב הסכום שולם. מועד האספקה עבר. אבל רהיטים אין. וגם לא תגובה
לקוחה שהגיעה בחודש ספטמבר לדן דיזיין סטנר, רכשה מערכת ישיבה חדשה לסלון, בסכום של 9,500 שקל, בחנות 'בית אגמי שיווק רהיטים'. על פי הנוהל, היא שילמה 6,500 שקלים במקום, ושאר התשלום אמור היה להתבצע בעת הגעת הסחורה לביתה.
הלקוחה מספרת כי "בחוזה הקניה נכתב שרשת 'בית אגמי' מתחייבת לספק את מערכת הישיבה תוך 60-90 ימי עבודה". ואולם חמישה חודשים עברו ומערכת הישיבה טרם הגיעה.
שלושה חודשים וחצי לאחר הרכישה החליטה הלקוחה להתקשר לבעל החנות ולבדוק מה קורה. "במשך שבועיים לא זכיתי לתשובות או ליחס הולם, הן ממנהל החנות והן מבעל הרשת. לא הרמתי ידיים, ופניתי אל מנכ"לית דן דיזיין סנטר. ציפיתי שהנושא יטופל במהירות דרכה, שכן המוניטין של מרכז הקניות עומד על הכף. אך אבוי, גם המנכ"לית לא טרחה לדבר איתי", אמרה.
את הכסף בחזרה
בחודש ינואר, כ-4 חודשים לאחר הרכישה, שלחה הלקוחה מכתבים רשומים אל בעל רשת החנויות, מנהל החנות בדן דיזיין סנטר, מנכ"לית המרכז והרשות להגנת הצרכן. במכתב נרשם כי היא דורשת את מערכת הישיבה בתוך 5 ימי עבודה, או לקבל את כספה בחזרה.
גם בעל הרשת וגם מנהל החנות דחו את קבלת המכתב, שנשלח בדואר רשום. המנכ"לית קיבלה אותו אך לא חזרה אליה. "היחידים שהראו סימן חיים הם אנשי הרשות להגנת הצרכן, שייעצו לי להגיש תלונה במשטרה", סיפרה באכזבה.
בעקבות
פניית NRG מעריב קיימה מנכ"לית הקניון, ליליאנה מור פגישה עם בעלי הרשת ועם מנהל החנות, ובעקבותיה הוחלט כי כספה של הלקוחה יוחזר לה במלואו.
ואולם, פתרון שכזה אינו מתקבל על דעתה של הלקוחה: "לא ייתכן שהכסף שלי ישב במשך חצי שנה בחשבון הבנק של הרשת, עליו הם בטח הרוויחו גם ריביות הצמדות וכדומה, ובסוף רק מחזירים לי את הכסף. אני רוצה כפיצוי שיתרמו ספה איכותית לאגודה למען החייל".
מנכ"ל רשת דן דיזיין סנטר, ליליאנה מור סירבה להגיב.