סקוטי, חכה רגע
אם לקחנו אדם, הפכנו אותו לאנרגיה ואז בנינו אותו מחדש כמו לגו, האם זה אותו אדם? האם האופי הוא סתם תוכנה שרצה על חומרה ואפשר להעביר אותה ממקום למקום כמו קובץ?
העקרונות המדעיים שמאחורי הרעיון נידונו בהרחבה, וגם היום מדענים רבים עוסקים בחקר התחום בתקווה לפתח יום אחד את מכשיר הפלא, שישלח אותנו לחו"ל או לחלל בלחיצת כפתור. מצד שני, כשחושבים על זה, מגבלות הפיזיקה הן רק חלק קטן מהבעיות - כפי שהן עלו ביום עיון שערך מועדון "סטארבייס 972".

אבל שיגור אדם חי, מה לעשות, מנוגד לחוק. לא לחוק מדינת ישראל וגם לא לזה הבינלאומי, אלא "חוק מור" (Moore), שנקרא על שמו של גורדון מור, מנהל בכיר באינטל. מור הבחין בכך שעוצמת המחשבים הממוצעת מכפילה את עצמה בכל שנתיים (יש הטוענים כי הוא גנב את הרעיון מדגלס אגלברט, ממציא העכבר). תהליך הטלפורטציה כרוך בפירוק הגוף לחלקיקים בסיסיים תוך כדי שמירת תבנית המבנה בזיכרון כלשהו, המרת החלקיקים לאנרגיה, שיגורם בקרן אל היעד, ואז המרת האנרגיה בחזרה לחומר והרכבת החלקיקים מחדש בסדר המקורי. מאחר שהגוף מורכב מכמות אדירה של חלקיקים, יש צורך בכמות אדירה של זיכרון שישמור את תבנית האדם.
על-פי ההערכה המקובלת, שיגור אדם שמשקלו 50 ק"ג בלבד ידרוש זיכרון בכמות אסטרונומית של 10 בחזקת 31 בייט. כונן קשיח ממוצע מכיל כיום כ-100 ג'יגה-בייט, שהם "רק" 10 בחזקת 11 בייט, כך שהנפח הנוכחי צריך להכפיל את עצמו שוב ושוב בכ-63. אפילו על-פי המדידה האופטימית ביותר, יעברו 87 שנה
מעבר לזה, עולות כאן כמה שאלות אתיות, דתיות ומוסריות קשות ומטרידות במיוחד. אם לקחנו אדם, הפכנו אותו לאנרגיה ואז בנינו אותו מחדש כמו לגו, האם זה אותו אדם? האם האופי הוא סתם תוכנה שרצה על חומרה ואפשר להעביר אותה ממקום למקום כמו קובץ? האם התהליך עלול להיחשב להתערבות במלאכתו של אלוהים? הדיון הפילוסופי הזה נהיה עמוק ומסובך עוד יותר כאשר מתייחסים לשכפול: מה יקרה אם נוצר עותק של האדם המשוגר (בכוונה או בטעות), שחושב ומתנהג בדיוק כמו המקור? האם ייאלץ האדם לחלק את הונו וביתו לשניים? את התשובות האמיתיות נקבל מן הסתם רק כאשר הטלפורטר הראשון יגיח לאוויר העולם.

אבל כל השאלות הללו מתגמדות לעומת השיקולים הכלכליים. מה יעשו חברות התובלה והתחבורה הציבורית, כאשר יהיה ניתן להגיע מישראל לארצות הברית בתוך שניות בודדות? מי יקנה מכונית, כשאפשר להשתגר מהסלון לכל מקום בעולם? ואיך תתפרנס עיריית תל-אביב ללא קנסות החניה? סביר להניח שעד שזה יקרה, הנפט כבר לא יהיה בייצור ובשימוש שוטף כמו היום, והמרוויחות הגדולות יהיו חברות החשמל. אבל בינתיים, סקוטי יצטרך לחכות לפני שהוא לוחץ על כפתור השיגור.
