 |
מדהים לגלות באיזו קלות אנחנו יכולים לאבד את חירותנו. בישראל 2005, 57 שנים אחרי מלחמת השחרור 3500 שנה אחרי יציאת מצרים, לא צריך הרבה בכדי לאבד את מה שרובנו כבר לוקחים כמובן מאליו. לפעמים זה יכול להסתכם בכ- 1100 שקלים בלבד.
כל מה שצריך הוא חברה גדולה – במקרה הזה חברת הסלולר הענקית פלאפון, משרד עורכי דין נטול רגשות, ולקוחה אחת קטנה, שעשתה טעות. בדיעבד, טעות גדולה מאוד.
הגברת שושני – שם בדוי – רכשה לפני 5 שנים מכשיר סלולרי מחברת פלאפון. אחרי שימוש לא תדיר, תפח חשבון הטלפון לכ- 1100 שקלים. שושני – עולה חדשה מצרפת (שעברית לא ידעה אז במיל) ואמא חד הורית, לא שילמה את החוב. יותר מזה, שושני החליטה שהיא חוזרת לצרפת לתקופה בלתי מוגדרת, ובחרה לחזור לארץ כעבור 4 שנים בצרפת במהלכן לא קיבלה כמובן כל התראה.
אם היתה יודעת מה מחכה לה בארץ, רק מספר חודשים לאחר חזרתה, יכול להיות שההחלטה לחזור לכאן היתה נשקלת שוב. שכן החוב, שצבר ריבית, קנסות וכמובן שכר טרחה לעורכי הדין המלומדים, תפח כבר ל- 4500 שקל. בחישוב קליל מדובר בתשואה נאה של למעלה מ- 30% בשנה. השקעה בהחלט לא רעה לפלאפון.
אז גברת שושני, שכאמור טעתה טעות חמורה כשהעזה להתעסק עם חברה כמו פלאפון, 'נזכרה' בחוב כשקבלה מכתב זועם מעורכי הדין של פלאפון שכותרתו הוא : 'התראה לפני פקודת מאסר'. יכול להיות שחלקכם מנוסים בחוויה הנהדרת הזו, אבל עבור רובנו, לקבל בוקר אחד כרעם ביום בהיר, מכתב שמאיים כי תוך שבעה ימים באים לקחת אותך, להפריד אותך מבתך היחידה, ולהכניס
אותך לכלא, מדובר בחוויה מבהילה. בייחוד אם אתם שומרי חוק.
גברת שושני, מורה שמשכורתה תואמת להפליא את ממוצע השכר הנמוך של המורים בישראל, שומרת חוק. היא הולכת כל בוקר לעבודה, משלמת שכירות מדי חודש, משלמת מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות, ומנסה להחזיק את הראש מעל למים.
כל אלה לא עזרו לה גם כשניסתה לתקשר עם פלאפון, שהפנתה אותה לעורכי הדין, שאטמו את אוזניהם, ודאגו – איך לא – לעקל את חשבון הבנק של גברת שושני, שעכשיו, גם אם היא רוצה, לא יכולה לשלם את החוב.
לא בפלאפון, ולא במשרד עורכי הדין, עלתה האפשרות ש-4500 שקל זה הרבה מאוד כסף לאנשים כמו שושני, ורבים אחרים בישראל.
אין ספק: חברת פלאפון צריכה לקבל תמורה עבור שירותיה. אבל אין זה אומר שכחברה שנשענת עלינו, הלקוחות בלעדיהם אין לה קיום, מותר לה - או יותר נכון כדאי לה - להתייחס לנכס החשוב ביותר שלה, בכזו שרירות לב. זאת תוך הפעלת כל האמצעים האגרסיבים שעומדים לרשותה, כנגד אזרחית אחת קטנה, שעשתה טעות לפני חמש שנים, כשבחרה בפלאפון.
לא יעלה על הדעת שאזרח שמתמודד גם כך עם קשיי קליטה, שדובר עברית עילגת (במקרה הטוב), יעמוד מול מכבש משפטי, המלווה בתמיכת מדינת ישראל – דרך מוסד ההוצאה לפועל – כשכל עולמו מונח בן רגע בידיה של חברה אחת, ומשרד עורכי דין קשוח.
אז בפעם הבאה שאתם בוחרים להשתמש בשירותיה המעולים של חברה זו או אחרת, קחו בחשבון שהדבר הבסיסי והחשוב ביותר שלכם – חירותכם – עלול לעמוד במבחן קשה. לא בטוח שתעברו אותו.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
תגובת פלאפון
|
 |
|
 |
 |
 |
|
דוברת פלאפון מסרה בתגובה: "הלקוחה שבה מדובר מסרבת במשך 3 השנים האחרונות לשלם את חובה העומד כרגע על כארבעת אלפים שקל בגין השימוש במכשיר הפלאפון בתוספת הוצאות משפטיות.
בית המשפט קבע עוד לפני שלוש שנים כי על הלקוחה היה להסדיר את חובה לפלאפון באופן מיידי, ומנמענה לעשות כן הועברה ההכרעה המשפטית לטיפול ההוצאה לפועל.
פלאפון עשתה כל מאמץ להידבר עם הלקוחה, ואף הקפיאה את כל הטיפול בתיק בזמן שהותה בחו"ל. רק לאחר ששנה ממועד חזרתה של הלקוחה לארץ המשיכה הלקוחה לסרב להגיע להסכם עם החברה ולשלם את חובה, נמשכו ההליכים המשפטיים כפי שקבע בית המשפט, הוטל עיקול על חשבון הבנק ונשלחה התראה ללקוחה לפני פקודת מעצר".
|  |  |  |  | |
|