 |
"שוק הרכב הדו-גלגלי צפוי להתרחב בשנה-שנתיים הקרובות ב-15-10%", כך חוזה גדי אבירם, מנהל השיווק ומבעלי חברת מטרו, יבואנית סאן-יאנג, קווסאקי ו ימאהה. במהלך 2004 גדלו המכירות בשוק הדו-גלגלי בישראל בכ-24%, בעיקר בזכות כניסת הבנקים והנכונות שלהם לממן כלי רכב דו-גלגליים באותו אופן שהם מממנים מכוניות נוסעים.
"גם הביטוחים המקיפים הוזלו ריאלית בשנים האחרונות", אומר אבירם, "ועלות המימון ירדה בכ-50%. המגמה הכללית היא גידול בנתח השוק של "קטנועי מנהלים" גדולים, וזאת מגמה שהלכה והתחזקה לאורך העשור האחרון כולו, על חשבון האופנועים הגדולים.
"השינוי החשוב ביותר שצפוי במהלך השנה הבאה הוא שינוי הגדרות רשיון הנהיגה, באופן שקטגוריית הבסיס תהיה למנועים בנפח 125 סמ"ק, במקום 50 סמ"ק כיום. כאשר יחול השינוי הזה, צפוי גידול משמעותי בכניסה של משתמשים חדשים לענף, מפני שקטנועי 50 סמ"ק לא נותנים פתרון לנסיעה פרברית, ואילו קטנועי 125 סמ"ק בהחלט מתאימים לכך ".
בשנת 2004 תפסו קטנועי 50 סמ"ק 43% מן המכירות בשוק, ואילו קטנועים ואופנועים בנפח 250-151 סמ "ק תפסו 24% מן השוק. קטגוריית 150-50 סמ "ק תפסה רק 19% מן השוק, אולם שינוי בהגדרות רשיון הנהיגה צפוי לחולל מעבר משמעותי מן המכירות של כלים בנפחי 200-150 סמ "ק ל-125 סמ "ק, ומעבר מסוים, בתלות בתעריפי הביטוח, בין קטגוריית 50 סמ"ק ל-125 סמ "ק. נכון להיום, תעריף ביטוח החובה לכלים בנפח 125 סמ"ק כפול מזה של הכלים בנפח 50 סמ"ק.
להערכת אבירם, במצב הנוכחי, ביטוח החובה הוא מעין ענף סגור שצריך לגבות פרמיה כוללת מסוימת, ולכן מעבר של רוכבים מקטגוריית נפח אחת לאחרת תגרום בהכרח שינוי יחסי בתעריפים, שיניב אותה הכנסה. מנגד, אפשר להניח גם שכל עוד תעריפי הביטוח של 125 סמ"ק לא יופחתו משמעותית, יתקיים חסם מפני כניסת משתמשים לקטגוריה הזאת.
|
 |
 |
 |
 |
|
|