ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
מכירות רשתות השיווק יוצאות מהקיפאון
הלמ"ס: לאחר רבעון של האטה חוזרות רשתות השיווק לצמיחה והמכירות גדלו ב-1.3% ברבעון הראשון של השנה. גם מכירות המזון חזרו לעלות והוסיפו כ-3.1% ברבעון הקודם
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
21/4/2005 13:45
ברבעון הראשון של 2005 חל שיפור בצריכה הפרטית, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על המכירות ברשתות השיווק. בחודשים ינואר-מרץ נרשמה עלייה של 5.3% בחישוב שנתי ברכישה מהרשתות (עלייה רבעונית של 1.3%), לעומת עלייה של 2.1% בלבד בחודשים שקדמו (אוקטובר-דצמבר 2004).

גם במכירות המזון ברשתות השיווק ניכר שיפור ונרשמה עלייה של 3.1% בחודשים ינואר-מרץ 2005 (עלייה רבעונית של 0.8%), לעומת ירידה של 2.9% ברבעון הרביעי של 2004. בלמ"ס מציינים כי רשת שיווק מהווה רשת בעלת לפחות 3 חנויות.

נתוני הלמ"ס מגיעים יום לאחר פרסום נתוני מקרו שמעידים על האטה חריפה בפעילות המשק. על פי נתוני הלמ"ס עלה פידיון המסחר הקמעוני, שרשתות השיווק מהוות כ-40% ממנו, ב-4.8% בלבד בחודשים דצמבר - פברואר - האטה לעומת עלייה של יותר מ-8% בחודשים ספטמבר - נובמבר. בנק ישראל, שפרסם על איתות לקיפאון המעמיק במשק בעקבות הירידה במדד המשולב ברבעון הקודם, טוען כי הייצוא והביקושים המקומיים במשק אומנם בירידה, הצריכה עלתה בחודשים האחרונים.

העלייה בצריכה הפרטית ניכרת במכירות הרבעוניות של רשתות השיווק שעלו בשיעור דומה לגידול ברבעונים השני והשלישי בשנה שעברה, לפני ההאטה. מכירות המזון במקביל מציגות בדומה שיעור עלייה כפי שהיה לפני ברבעון השני והשלישי של השנה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...