ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
מקרר לחג
BDI: לקראת החג זינקה קניית המקררים בכ-25%. ב-2004 עלתה רכישת המקררים ב-12%
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
4/4/2005 11:41
שוק המקררים התעורר לקראת חג הפסח. לקראת החג חל גידול של כ-25% עד 30% ברכישת מקררים חדשים לעומת חודש ממוצע, כך עולה ממחקר של BDI על שוק המקררים.

עוד עולה מהמחקר כי במהלך השנה החולפת נרשם גידול של 12% במספר המקררים שנרכשו בישראל, זאת לאחר הירידה המתמשכת שנרשמה בשנות המיתון. בשנת 2004 נרכשו כ-235 אלף מקררים, לעומת  210 אלף בשנת 2003. למרות הגידול במספר המקררים שנרכשו בישראל, ההיקף הכספי של השוק גדל בכ-2% בלבד, זאת בשל ירידת המחירים בענף. על פי BDI, בשנת 2004 נאמד השוק של המקררים החדשים בישראל בכ-830 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 810 מיליון שקל בשנת 2003.

ב-BDI מסבירים את ירידת מחירי המקררים בשנים האחרונות בתחרות בענף שהביאה למבצעי מכירות והוזלת מחירים, בהתחזקות יבוא מקררים מדרום קוריאה ומטורקיה וכן בהפחתת מסי הקניה בפברואר 2004. במהלך 2004 ייובאו כ-210 אלף מקררים בעיקר מדרום קוריאה, ארה"ב ותורכיה. סך הכל נמכרים בישראל למעלה מ-20 מותגים, כאשר 7 מותגים מחזיקים למעלה מ-70% מהיקף המכירות הכמותי. מבין המותגים המובילים, מחזיקים "אמקור" ו"תדיראן" של תדיראן-אמפא בנתח השוק הכמותי הגדול ביותר, הנאמד ע"י BDI בכ- 18%. במקום השני ניצב המותג אמנה-קריסטל עם נתח שוק כמותי המוערך בכ- 14% מסך השוק.

בחלוקה לפי נפח אכסון, מרבית המקררים הנמכרים בישראל הם בעלי נפח של 500 עד 600 ליטר, כאשר במהלך 2004 נרכשו כ-94 אלף מקררים בקטגוריה זו - 40% מכלל המקררים שנרכשו. במקום השני ניצבת קטגוריית המקררים הקטנים (עד 500 ליטר). עוד מציינים ב-BDI, כי בשנים האחרונות חל גידול במספר המקררים הגדולים בנפח מעל 600 ליטר. 25% מהמקררים החדשים ב-2004 היו מקררים גדולים, בהשוואה ל-13% לפני שנים אחדות.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...