 |
שוק המקררים התעורר לקראת חג הפסח. לקראת החג חל גידול של כ-25% עד 30% ברכישת מקררים חדשים לעומת חודש ממוצע, כך עולה ממחקר של BDI על שוק המקררים.
עוד עולה מהמחקר כי במהלך השנה החולפת נרשם גידול של 12% במספר המקררים שנרכשו בישראל, זאת לאחר הירידה המתמשכת שנרשמה בשנות המיתון. בשנת 2004 נרכשו כ-235 אלף מקררים, לעומת 210 אלף בשנת 2003. למרות הגידול במספר המקררים שנרכשו בישראל, ההיקף הכספי של השוק גדל בכ-2% בלבד, זאת בשל ירידת המחירים בענף. על פי BDI, בשנת 2004 נאמד השוק של המקררים החדשים בישראל בכ-830 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 810 מיליון שקל בשנת 2003.
ב-BDI מסבירים את ירידת מחירי המקררים בשנים האחרונות בתחרות בענף שהביאה למבצעי מכירות והוזלת מחירים, בהתחזקות יבוא מקררים מדרום קוריאה ומטורקיה וכן בהפחתת מסי הקניה בפברואר 2004. במהלך 2004 ייובאו כ-210 אלף מקררים בעיקר מדרום קוריאה, ארה"ב ותורכיה. סך הכל נמכרים בישראל למעלה מ-20 מותגים, כאשר 7 מותגים מחזיקים למעלה מ-70% מהיקף המכירות הכמותי. מבין המותגים המובילים, מחזיקים "אמקור" ו"תדיראן" של תדיראן-אמפא בנתח השוק הכמותי הגדול ביותר, הנאמד ע"י BDI בכ- 18%. במקום השני ניצב המותג אמנה-קריסטל עם נתח שוק כמותי המוערך בכ- 14% מסך השוק.
בחלוקה לפי נפח אכסון, מרבית המקררים הנמכרים בישראל הם בעלי נפח של 500 עד 600 ליטר, כאשר במהלך 2004 נרכשו כ-94 אלף מקררים בקטגוריה זו - 40% מכלל המקררים שנרכשו. במקום השני ניצבת קטגוריית המקררים הקטנים (עד 500 ליטר). עוד מציינים ב-BDI, כי בשנים האחרונות חל גידול במספר המקררים הגדולים בנפח מעל 600 ליטר. 25% מהמקררים החדשים ב-2004 היו מקררים גדולים, בהשוואה ל-13% לפני שנים אחדות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|