/images/archive/gallery/274/916.jpgעידן רייכל.
צילום: רענן כהן
"ממעמקים קראתי" נגד "מי שם נפשו"
חדש ברינגטוניה: תוכנה המאפשרת לבחור איזה חלק של השיר יעבור עיבוד לסלולרי
דפדף בכלכלה
רויטרס 28/3/2005 11:10
Baby, הסינגל החדש של הראפר Fabolous, מאפשר לרוכשים אותו בבריטניה לבחור איזה חלק של השיר הם רוצים להפוך לרינגטון. עד עתה, רינגטונים שהיו נארזים עם סינגלים היו נקבעים מראש על ידי חברת התקליטים.
ה-CD עליו מוקלט הסינגל החדש כולל תוכנה המאפשרת למאזינים לבודד קטע מהשיר ולהטעין אותו לטלפון הסלולרי שלהם. מחירו של הסינגל זהה למחירם של סינגלים רגילים. "זה הצעד הבא של אוהבי המוזיקה", אמר קריספין פוטרייל, שחברתו Bounce מספקת את התוכנה המצורפת לסינגל. "בסופו של דבר, הרעיון הוא להוסיף את זה לכל הדיסקים".
חברות מוזיקה מחפשות דרכים חדשות להרוויח מרצונם של צרכנים להשתמש במוזיקה האהובה עליהם כרינגטונים. אנליסטים מעריכים כי גודל השוק העולמי לרינגטונים הוא שלושה מיליארד דולר. מגזין תעשיית המוזיקה Billboard הוסיף לאחרונה מצעד רינגטונים לעמודיו.