ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
השד נכנס לבקבוק
יצרניות הבקבוקים מציפות אותנו בשלל פתרונות להאכלת תינוקות ללא צורך בהנקה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
הראלה סטוצקי-באר
22/3/2005 8:31
כנראה שיחלפו עוד הרבה שנים עד שמישהו יקבע באופן מוחלט וסופי, אם הזנה באמצעות בקבוק סותרת יניקה טבעית או מחקה אותה. עד אז, בקבוקים ימשיכו להיות פק"ל בכל בית שיש בו תינוק, ויצרניות הבקבוקים לתינוקות ימשיכו להציע לנו חידושים ופטנטים להקלת תופעת הגזים ורצף ההאכלה ולניקוי קל של הבקבוק.

בימים אלה הצטרפה לשוק אלפא קוסמטיקה עם סדרת בקבוקים חדשה של החברה האוסטרית MAM. למאמ צפויה תחרות לא פשוטה מול מותגים בולטים, שהמוביל ביניהם הוא Avent, אך גם מול B-Free" ,NIP לייף", "טומי טיפי" ועוד.

לדברי רונן שמיר, מנכ"ל אלפא קוסמטיקה, הבקבוק של מאמ מציג 3 חידושים: פטמה רכה במיוחד עשויה סיליקון, המדמה את מרקם פטמת האם ובעלת מבנה המאפשר תנועות לשון ושפתיים שמדמות יניקה; שסתום ייחודי הנמצא בתחתית הבקבוק, כך שהאוויר יכול לצאת אך לא להיכנס. כתוצאה מכך רצף ההאכלה לא נקטע, יש פחות בליעה של אוויר ונמנעות בעיות הגזים וכאבי הבטן. החידוש השלישי הוא בסיס מתפרק, המאפשר סטריליזציה של כל הבקבוק וביטול הצורך במברשת ניקוי. בקבוק בנפח 160 מ"ל עולה 26.99 שקל , ובנפח 260 מ"ל המחיר 32.99 שקל .

אלא ש-Avent, המשווקת על-ידי כמיפל, לא הגיעה לנתח שוק של למעלה מ-50% סתם כך. "ייחודו של הבקבוק הוא פטנט 6 השסתומים להפחתת גזים וכאבי בטן שהוכח רפואית", אומרת ורד אורבך, סמנכ"ל השיווק של Avent, ומסבירה כי מדובר ב-6 שסתומי אוויר חד-כיווניים, המיועדים להחליף את הוואקום שנוצר בבקבוק תוך כדי האכלה, באוויר מבחוץ. בנוסף, הצורה הטבעית של הפטמה מאפשרת לתינוק לעבור ללא כל מאמץ מהשד לבקבוק וחזרה. מעבר לכך, הבקבוק מותאם להצמדה למשאבת החלב Avent Isis, כך שהאם יכולה לשאוב חלב ישירות לבקבוק. מחירו 34.90-26.90 שקל, בהתאם לגודל הבקבוק: 125 מ"ל, 260 מ"ל ו-330 מ "ל.

גם בקבוקי טומי טיפי האנגליים, המשווקים כאן על-ידי חברת הנסיך הקטן, מתגאים בפטמה מיוחדת שמאפשרת זרימה משתנה הודות לחריר עגול ופתח מוצלב, הגורמים לכך שבהתאם ללחץ שמפעיל התינוק נפתח הפתח המתאים. כיוון שכך, ניתן להשתמש בפטמה לחלב, לדייסה, למרק או לפירות. בקבוק של 150 מ"ל עולה 25 שקל, ובקבוק של 250 מ"ל- 29.90 שקל.

בקבוקי "לייף" מיוצרים בלעדית עבור רשת סופר-פארם על-ידי חברת Love and Care, שמייצרת גם לרשתות מובילות בעולם, ביניהן וולמארט. "יתרונו של המותג הפרטי בכך שהוא מעניק איכויות של טובי היצרנים במחיר הנמוך בעד 15% ממוצרים מקבילים", אומר עוזי ויזינגר, מנהל תחום סחר ברשת.

ואכן, המחירים נמוכים יותר: בקבוקי הזנה בנפח 350 מ"ל עולים 19.99 שקל ; בקבוק צר המשמש לשתייה קרה בנפח 250 מ"ל-9.99 שקלים ; בקבוק אחיזה גדול של 250 מ"ל עם חור במרכז- 17.99 שקל . בקבוקי B-Free המשווקים על-ידי פרומדיקו מיוצרים מחומר הקרוי P.E.S, שהוא יקר יותר מהפוליקרבונט שממנו עשויים בקבוקים אחרים. הדור החדש כולל שסתום מיוחד, המונע היווצרות ואקום ומסייע באטימת הבקבוק למניעת גזים וואקום. המחיר: 35-25 שקל .
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...