/images/archive/gallery/207/632.jpgעלמה זק בטקס מסך הזהב 2004
צילום: רועי בכרך
לאומי מאמין בצמיחת המשק
הבנק מגמיש את הקריטריונים למתן אשראיים לאוכלוסית המטרה המועדפת. יקדם במסע פרסום עם עלמה זק ואסי לוי בהשקעת שיא של 15 מיליון שקל
דפדף בכלכלה
יהודה שרוני 1/3/2005 12:34
בנק לאומי יצא היום במבצע מקיף המיועד ללקוחות הבנקאות הקמעונאית. הנהלת הבנק המעריכה כי במצב המשק צפוי שיפור מגמישה משמעותית את הקריטריונים למתן אשראי ללקוחות "אמצע הדרך" בקבוצות הגילאים 25-45.
עד כה ניתנו הלוואות אלה על סמך בטחונות מוצקים כמו ערבויות, יכולת מוכחת בתחום השכר, עושר פיננסי ועוד. מתוך רצון להגדיל את קהל היעד החל הבנק בהפעלת מערכת קרדיט סקורינג (ללקוחות הבנק) ומודל אשראי פיוצ'ר קרדיט ללקוחות חדשים.
הבנק יעניק את האשראיים (בסכום של עד 50 אלף שקל) בתנאי ריבית מועדפים, בצורה יעילה (אינטרנט, מענה קולי או שיחה טלפוני) ובתנאי ריבית מועדפים. ההלוואה ניתנת לשלוש שנים במהלך מוחזרת אך ורק הריבית (ללא קרן). לתקופה של חמש שנים תוחזר הקרן והריבית.
עוד מסר הבנק על הפעלת מסלולי עמלות עו"ש במחירים מיוחדים המיועדת הן לאוכלוסיית המטרה והן ללקוחות הבנק. היום נחשפה גם מערכת השקעות חדשה בשם בסט אינווסט המאפשרת להתאים את תיק ההשקעות ללקוחות ובכלל זה את רמת הסיכון של ההשקעה. המערכת פותחה על ידי חברת מודליטי והותאמה לצרכיו של הבנק. היא מאפשר לשפר את תשואת תיק ההשקעות של הלקוחות תוך שיפור ברמת הסיכון.
לצורך הפעלת מבצע גיוס הלקוחות יוצא הבנק במבצע שיווק ופרסום מקיף בעלות שיא של 15 מיליון שקל. לצורך העניין יעסיק הבנק את משרד הפרסום מקאן אריקסון אשר ישווק את מוצרי הבנקים החדשים באמצעות השחקנים אסי לוי ועלמה זק.
יונה פוגל מנהל החטיבה לבנקאות קמעונאית בבנק אמר אתמול כי המבצעים החדשים הינם חלק מסידרה מקיפה יותר של ניסיון להגדיל את פלח הלקוחות האיכותי של הבנק באמצעות גישה שיווקית חדשנית. לדבריו עד היום העניקו הבנקים אשראיים בעיקר לבעלי החוסן הפיננסי ומעתה משנה הבנק את הגישה ומנסה להגיע לפלחי אוכלוסייה חדשים (העתידית) שבראשית הדרך מצבם הפיננסי אינו איתן אך בהמשך הם יכולים להתפתח עם הבנק.