מנכ"ל השופרסל לא מתרשם מהשיפור בתוצאות ובונה על התוכנית האסטרטגית החדשה של הרשת
דפדף בכלכלה
שמוליק שלח 1/3/2005 8:01
"התוצאות שלנו לרבעון הרביעי ולשנה האחרונה הם טובות אבל לא מספיק", אומר אפי רוזנהויז, מנכ"ל רשת השופרסל. לדברי רוזנהויז, התוכנית האסטרטגית החדשה, עליה הכריזה הרשתבחודש ינואר, אמורה לספק שיעורי ריווחיות וצמיחה משופרים בעתיד ולהתחרות מול התוצאות שמספקות הרשתות המתחרות ובראשן הרבוע הכחול. רוזנהויז משוכנע כי התוכנית היא הדבר הנכון עבור שופרסל כרגע ותהפוך אותה למובילה בקמעונות הישראלית.
שופרסל פירסמה היום את תוצאות שנת 2004 והודיעה על חזרה לרווחיות לאחר מספר שנים של הפסדים. רשת הקמעונות של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, סיימה את שנת 2004 ברווח נקי של 18 מיליון שקל לאחר הפסד של 131 מיליון שקל בשנת 2003 והפסד של 14 מיליון שקל בשנת 2002. ברבעון הרביעי של 2004 המשיכה הרשת להציג רווחיות שהסתכמה ב-7 מיליון שקל לעומת הפסד של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 4 מיליון שקל ברבעון השלישי.
השיפור שמציגה שופרסל מגיעה בעקבות תוכנית התייעלות נרחבת שביצעה הרשת במשך שנת 2004. החברה סגרה במשך השנה 6 חנויות של הרשת והפעילה תוכנית פרישה מרצון של עובדים. סך הכל מפעילה הרשת כיום 155 חנויות. מכירות הרשת הושפעו מסגירת החנויות ואלו הסתכמו ב-6.23 מיליארד שקל בשנת 2004 כולה לעומת הכנסות של כ-6.32 מיליארד שקל בשנת 2003 כולה - ירידה של כ-1.5%. ברבעון הרביעי הגיעו הכנסות החברה לסך 1.55 מיליארד שקל ברבעון הרביעי ירידה קלה לעומת הכנסות של 1.58 מיליארד שקל ברבעון השלישי ועלייה קלה לעומת הכנסות של 1.53 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
רוזנהויז רואה את התוצאות המשופרות כבונוס לקראת הדבר האמיתי. "נמשיך את תהליך ההתייעלות אבל יחד איתו יבוא תהליך של עלייה במכירות שישפר את הרווח התפעולי ואת המכירות למ"ר בחנויות". ההתייעלות באה לידי ביטוי בעיקר בגידול ברווח הגולמי שעלה ל-1.65 מיליארד שקל לעומת רווח של 1.628 מיליארד שקל בשנת 2003. הרווח התפעולי הסתכם ב-32 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת רווח של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-250%. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-2.1% מהמכירות לעומת 0.5% מהמכירות ברבעון הרביעי של 2003.
בין שאר הדברים מתכננת שופרסל לנצל את התנופה ולהגדיל את מגוון המוצרים שהיא תמכור. לדברי רוזנהויז שוקלת שופרסל להפיץ בעתיד גם מוצרים פיננסים - כגון ביטוח או קופות גמל - ולא ע"י סוכנויות או סניפים שישבו בסניפי הרשתות. לגבי מכירות המזון, לעןומת זאת, לא רואה רוזנהויז שינוי משמעותי בזמן הקרוב. "אנחנו לא מרגישים כרגע ברוח גבית שנובעת משיפור הצריכה במשק, אבל אנחנו אותטימיים שזה יבוא בהמשך ההתאוששות הכלכלית".
דירקטוריון הרשת החליט על חלוקת דיווידנד לשנת 2004 של כ-1.41 שקל למניה המסתכם ב-300 מיליון שקל ב-5 באפריל.