ראשי > כלכלה > רכב
בארכיון האתר
מושלמת, סיבוב חמישי
סדרה 3 - המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו, וזו שבנתה את היצרנית-מתחדשת. סדרה 3 החדשה היא מכונית חדשה מן הגלגלים ועד לגג, כולל מרכב קל יותר, משקל נמוך יותר, מנועים חדשים והרבה מאוד אלקטרוניקה מתקדמת. למרות העיצוב הסולידי, ב.מ.וו סדרה 3 מהנה יותר לנהיגה ובעלת תגובות יותר נשלטות וצפויות מאשר במכונית היוצאת. הקסם נשאר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
1/3/2005 15:00
אין מה להכביר מילים אודות חשיבותה של סדרה 3 של ב.מ.וו. זו אינה רק המכונית שבנתה את היצרנית הזו - גם כעמוד שדרה, גם כסמל וגם כמחוללת רווחים - זוהי גם (עדיין) המכונית שנחשבת קנה-המידה שמולו נמדדת כל מכונית משפחתית גדולה שמתיימרת להיות 'מכונית-נהג', וזו גם עדיין המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו.
 
כמה נמכרת? רבים יופתעו לגלות שסדרה 3 היוצאת היתה במשך תקופה מסוימת המכונית הנמכרת ביותר בגרמניה, ומכרה יותר מפולקסוואגן'גולף', ולאורך תקופה ארוכה יותר היתה המכונית השנייה במכירות בגרמניה. רוצים עוד? בבריטניה נמכרו בשנה האחרונה יותר ב.מ.וו מסדרה 3 מאשר פורד'מונדיאו' או אופל 'וקטרה'.
 
כשבוחנים את ההצלחה המספרית, צריך לזכור שלא מדובר במכונית שמוכרת את עצמה באמצעות המחיר הנמוך. נהפוך הוא: בכל השווקים זוהי אחת המכוניות היקרות בקטגוריה שלה, אמנם לא בהפרש ניכר כמו בישראל (בין השאר בגלל המיסוי אצלנו, שיותר ממכפיל את ההפרש), אבל זו בוודאי לא 'מכונית צי רכב'.
 
אז מהו בכל זאת סוד ההצלחה? כנראה שאנשים מעריכים איכות ושרבים מהם - אלה שיכולים להרשות לעצמם-מעדיפים לשלם יותר ולקבל יותר. מבחינה זו סדרה 3 היוצאת, כמו 3 הדורות שקדמו לה, הציעה יותר יכולות דינמיות, יותר הנאה מנהיגה, יותר איכות ויותר בטיחות. מלבד זאת, יש גם את עניין היוקרה והייחודיות - תכונות שלכאורה אמורות להישחק כשנמצאים במרומי טבלת המכירות, ובכל זאת מצליחות לדבוק במכונית הזו, והחדשנות, שהיא תכונה שב.מ.וו מנופפת בה לנוכח כל יצרניות המאסה שמתפארות בחיסכון בעלויות פיתוח וייצור.
 
ב.מ.וו היתה יכולה לנהוג כמו האחרות: לבנות מכוניות על פלטפורמות משותפות למספר דגמים, ולמשוך כל דור של מכונית במשך 10 שנים עם 3 מתיחות פנים, מהן מתיחה אחת משמעותית באמצע החיים. סביר להניח שסדרה 3 היוצאת, שעדיין נחשבת הטובה בחבורה, יכולה היתה לתת קרב טוב לפחות עד שנת 2008, במלאות עשור להשקתה.
 
אבל בב.מ.וו, כמו בב.מ.וו, אין מצב שייתנו לדגם להתיישן באמת. סדרה 3 החדשה היא מכונית חדשה מן הגלגלים ועד לגג, כולל מרכב קל יותר, משקל כללי נמוך יותר (בעידן שבו תקנות בטיחות ודרישות גבוהות יותר מן המנועים מכתיבות דווקא מכוניות כבדות יותר), מתלה אחורי חדש, מנועים חדשים והרבה מאוד אלקטרוניקה מתקדמת.
 
רק בנקודה אחת ב.מ.וו לא היתה יכולה להרשות לעצמה לקחת סיכונים מיותרים: העיצוב. לעומת Z4 - הרודסטר הייחודית-שיש מי שיאהב אותה ויש מי שישנא אותה, וכך גם לגבי כריס באנגל, המעצב הנועז של ב.מ.וו, שיש שיאמרו שהגזים לחלוטין עם סדרה 7, ואחרים יאמרו שהוא מקדים את זמנו, מעטים בלבד ייפלו מרגליהם לנוכח העיצוב של סדרה 3 החדשה, שהוא שמרני יחסית למכוניות האחרות שנזכרו כאן ויותר מכל מזכיר גרסה מכווצת של סדרה 5.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

רכב
כוחו האמיתי של המנוע  
המאזדה החדשה הגיעה לארץ  
אריזה משפחתית  
עוד...