ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
"לחייב בהוצאות הגרירה בלבד"
יו"ר ועדת הכלכלה עיכב אישור תקנות המקנות לרשויות מקומיות לקבוע עלות גרירת רכב. הסיבה: אין צורך בכפל קנס
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
14/2/2005 17:25
יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן, עיכב הבוקר אישור תקנה המקנה לרשות המקומית סמכות לקבוע את עלות גרירת רכב החונה בניגוד לחוק. מנתונים שהוצגו לוועדה עולה, כי תעריפי הגרירה ברשויות השונות נעים בין 100-350 שקלים, ולדברי היו"ר כהן יש לחייב את בעל הרכב בהוצאות הגרירה בלבד ולא בתשלום נוסף על הקנס שהוא משלם. בעקבות כך, קרא ח"כ דוד טל (עם אחד) לבעלי רכב ששילמו תעריף מופרז, לתבוע החזר מהרשות המקומית.

תקנה נוספת שאישורה עוכב, היא התקנה המחייבת בעל רכב מקולקל לפנותו תוך 12 שעות מצידי הכביש. היו"ר כהן, וחבר הכנסת דוד טל (עם אחד) ביקשו ממשרד התחבורה להציע פיתרון שלא ידרוש מבעל הרכב חילול שבת, במקרה ורכבו נתקע זמן קצר לפני כניסתה.

ובכל זאת, ישנן מספר תקנות שאושרו: תקנה המחייבת בחגירת כל חגורות הבטיחות המותקנות ברכב (לדוגמא: רכב ישן שיוצר ללא חגורות מאחור אך בעל הרכב התקין כאלה). תקנה המחייבת להדליק אורות בכניסה למנהרה. היו"ר כהן, ביקש כי בכניסה לכל מנהרה יותקן שלט המזכיר לנהג את חובת הדלקת האורות. לבסוף, תקנה שלפיה תושבי חוץ יקבלו רשיון נהיגה בתוקף לשנתיים בלבד במקום לחמש שנים, זאת במטרה למנוע משוהים לא חוקיים להזדהות באמצעות רשיון בתוקף.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...