ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
שאלה של תזמון
באיזו תדירות יש להחליף רצועת תזמון, ומה עושים כשהיבואן מסרב לקחת אחריות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
10/2/2005 9:16
אורן פרי שלח לנו אימייל בהמשך לכתבה "מסירים אחריות" שפורסמה כאן. "בבעלותי מכונית שטופלה במוסך מורשה מאז נרכשה. כעבור מספר חודשים נקרעה רצועת התזמון והוחלפה במסגרת האחריות. מאז היו למכונית מספר תקלות נוספות שטופלו במסגרת האחריות.
 
לפני כחודש, לאחר תום האחריות, המנוע כבה, ולאחר שהמכונית נגררה למוסך, התברר שרצועת התזמון נקרעה שוב ושיש להחליף אותה, וכן לשפץ את ראש המנוע. נציגי היבואן טוענים שהאחריות אינה מכסה את הנזק, ושעליי לשאת בעלותו. לאחר 3 שבועות של חילופי דברים, הם הואילו לשאת ב-30% מהעלות , בתנאי שהתיקון יבוצע אצלם.
 
לטענתם, אין תיעוד ל'טיפול 60 אלף', שבו לדבריהם הם היו יכולים לגלות את הבעיה, והנזק באשמתי". פרי טוען שאין כל קשר בין הטיפול לבין הרצועה, מה גם שטיפול ה-60 אלף בוצע במוסך שבעבר היה מוסך מורשה של היבואן. במוסך הוחלפו מאז הבעלים, ובמחשבים שלהם לא היה תיעוד לגבי הטיפול.
 
את המקרה של פרי יש לחלק לשניים: ראשית, חשוב מאוד לשמור תיעוד של טיפולים. צירוף המקרים אשר הביא לכך, שאין לאורן יכולת להוכיח שהטיפול בוצע במועד - פועל לרעתו. שנית, רצועת תזמון לא אמורה להיקרע פעמיים במהלך 70 אלף ק"מ, ולכן יש חשד מאוד סביר שמדובר בפגם בתכנון או בייצור. אז מה עושים? ההליך הפחות יקר, ויותר מהיר, הוא להזמין את היבואן לבוררות באיגוד המוסכים.
 
החיסרון: בבוררות, כמו בבוררות, אין דרך חזרה ופסיקת הבורר מונעת אפשרות לתביעה עתידית. אפשרות אחרת היא להשיג חוות דעת מקצועית של מומחה, ולהגיש תביעת נזיקין כנגד היבואן. במקרה זה מדובר בסכום המתאים לתביעה קטנה (כ-5,000 שקל ), וקיים סיכוי מאוד סביר לזכות לכל הפחות בחלק מן הסכום.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...