 |
במקרה או שלא במקרה, דווקא השבוע, על רקע הגשם והקור העז שנחתו עלינו, נרשם פרק משמעותי חדש ברומן הטרי יחסית והבכלל לא פשוט, שבין ענף הנדל"ן הישראלי לבין אתרי המכירות המקוונים. ענף הבנייה הישראלי, שמעצם טיבו הוא כבד ומיושן יחסית, למד לאמץ בחשדנות אך בכבוד את יתרונות האינטרנט, שבולטים במיוחד בימים שבהם ביקור באתרי הבנייה הבוציים והחשופים כמעט לא עולה על הדעת. היום אמור לעלות לאוויר מיזם "כוכבי הנדל"ן", מעין יריד מקוון של חברת קורל-תל, שאוסף תחת קורת גג וירטואלית אחת מבצעים ופרויקטים של
חברות בנייה רבות, ומציג אותם באינטרנט. במקביל, חברת האינטרנט וואלה, בשיתוף עם קבוצת רשף נכסים, השיקה השבוע אתר אינטרנט ייחודי בשם "וואלה נדל"ן", שינסה לנצל את מאגר הלקוחות הגדול של "וואלה שופס" כדי לצאת במבצעי נדל"ן אטרקטיביים. האתר פורס בפני לקוחות וואלה, המונים כ-400 אלף משפחות, את מבצעי הנדל"ן שמציעות חברות הבנייה הגדולות במשק. בנוסף, יוצאו ללקוחות וואלה שופס מבצעים מיוחדים, כמו הנחות בשיעור 6% עד 16% ממחירי המחירון, פטור משכר טרחת עורך דין ודירות עם מפרט בנייה עשיר יותר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הטבות מיוחדות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
השיממון ברבים מאתרי הבנייה הפרוסים בארץ, והחורף הגשום, הבהירו לחברות הבנייה כי הן יכולות רק להרוויח מהמגמות החדשות. אמיר אלון, מנכ"ל קורלתל, אומר כי המיזם החדש עולה השבוע לאחר ניסיון מוצלח שנערך בדצמבר, שבמסגרתו נחשפו ליריד אלקטרוני דומה מעל 100 אלף גולשים בתקופה של חודש. 3,000 מהגולשים פנו ישירות מאתר האינטרנט לסוכן המכירות באתר הבנייה. לאור זאת, הבינו חברות הבנייה עצמן כי היקף המבקרים הפוטנציאלי ב"כוכבי הנדל"ן" או ב"וואלה נדל"ן", עשוי להניב סוף-סוף את הביקושים המיוחלים כל-כך להנעת השוק, מה שגם שכנע אותם לראשונה לצאת בשלל מבצעים ללקוחות האינטרנט בלבד. לדברי צחי ברדוגו, מנכ"ל חברת בדק-בית, כל המפעילים של אתרי מכירת הדירות המקוונים יודעים כי שוק הדירות אינו שוק אינטרנטי מוחלט, שכן תהליך רכישת דירה אינו יכול להתבצע רק באמצעות גלישה והורדה מהאינטרנט. יחד עם זאת, למרות שמדובר רק בסיוע ראשוני, הוא הופך את תהליך החיפוש לממוקד ויעיל יותר, ועשוי לא פעם להיות ההבדל בין ההחלטה להישאר ליד התנור או המזגן בבית, לבין ההחלטה לצאת ולראות דירה מסוימת, אחרי שכבר ראינו את גודלה, מחירה ומיקומה באינטרנט. ברדוגו מעריך כי פריחת האינטרנט נובעת גם מהחיזור אחר קונים מחו"ל, ובעיקר יהודי צרפת ששוקלים עלייה, שרבים מהם רוכשים דירות באינטרנט - ללא ביקור בפועל בביתם החדש.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עשרות אתרים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מלבד הניסיון העכשווי של וואלה וקורל-תל לנצל את כוחו של האינטרנט, צריך לזכור שבשנים האחרונות קמו עשרות אתרי אינטרנט, מרשימים יותר או פחות, שבנו בהשקעה פשוטה יחסית לוחות מכירות, וניסו להתבסס על תנועת הלקוחות שתהפוך את ההשקעה שלהם למשתלמת. לדברי זיו מאור, שהקים באחרונה את האתר מיי-דירה (www.mydira.co.il), "אתרי הלוחות הרבים מתקשים לבדל את עצמם מהמתחרים, וחלק גדול מהם מנסה כיום להמציא מוצרים ותכנים ייחודיים, כדי למשוך גולשים". כדוגמה מביא מאור את האתר הום-סיק, שחשב לא רק על מצוקת הדיור, אלא גם על מצוקת החניה בערים הגדולות, והשיק לוח להשכרת חניות מתושבים פרטיים. לאור זאת, החליט מאור לבנות אתר "בעל אוריינטציה צרכנית", המספק מידע, טיפים וכלים לרוכשי דירות, וכמובן גם קישורים לאתרי הלוחות השונים (לא פחות מ-28 לוחות באינטרנט). לדבריו , בשל הצפיפות בעולם הלוחות, הוא קיבל באחרונה פניות מאתרי נדל"ן רבים, בדרישה לשתף פעולה ולהפסיק להתחרות בהם באופן ישיר. בנוסף, באתר של מאור ניתן למצוא לא פחות מ-8 גופים , שבהם אפשר לקבל שירותי טאבו שונים. בשורה התחתונה, ולמרות האינפלציה באתרי הנדל"ן, אין ספק שענף הבנייה עוד רחוק מלהיות וירטואלי. קרוב לוודאי שהוא לעולם לא יהיה כזה באופן מוחלט, והזמנת דירות באינטרנט לא תהיה פשוטה כמו הזמנת משלוח מהסופר גם בעתיד. יחד עם זאת, ובוודאי על רקע היצע הדירות הגבוה והשפל במכירות בענף, יכולה הרשת לחסוך לכם לא מעט התרוצצויות בדרך לדירה הנכספת - באמצעות פסילת אפשרויות בדרך, להשאיר אתכם חמים ויבשים במהלך חלק ניכר מהחיפוש, ואולי גם לסדר לכם מבצע לא רע באתר הבנייה עצמו. |  |  |  |  | |
|