ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
הבנקים החזירו לציבור 51 מיליון שקל ב-2004
בנק ישראל: לאומי חויב להחזיר 50 מיליון שקל בגין עמלת 'לאומיפון' שנגבתה שלא בצדק. מספר הפניות גדל בכ-23%
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
25/1/2005 12:47
ב-2004 הוחזרו ללקוחות הבנקים סכום כולל של כ-51 מיליון שקל - סכום זה נובע ברובו - כ-50 מיליון שקל  - מהחזר שחויב בנק לאומי לבצע בגין עמלת 'לאומיפון' שנגבתה מחלק מהלקוחות שלא בצדק. בנוסף, חויבו הבנקים להחזיר ללקוחות סכום של 2.5 מיליון שקל בעקבות הטיפול במאות התלונות שנמצאו מוצדקות. בשלוש השנים האחרונות הוחזר לציבור לקוחות הבנקים סך כולל של כ-107 מיליון שקל בעקבות פעילות הפיקוח על הבנקים. כך מפרסמת היום היחידה לפניות הציבור של בנק ישראל.
 
בשנת 2004 התקבלו ביחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים 5,340 פניות, לעומת 4,353 ב-2003 – עליה של כ-23%. בשנת 2004 הסתיים הטיפול ב-5,467 פניות, לעומת 4,644 פניות בשנת 2003 – עליה של כ- 18%.  נתונים אלה הם חלק ממגמת גידול מתמיד של השנים האחרונות במספר הפניות המתקבלות ביחידה לפניות הציבור מדי שנה, הנובע בעיקר מעלייה במודעות הציבור לזכויותיו הצרכניות
 
26.4% מהתלונות שנקבעה לגביהן עמדה ב-2004 נמצאו מוצדקות – חלקית או במלואן – לעומת 29% בשנת 2003 ו-41% בשנת 1999. בשנים האחרונות מסתמנת ירידה באחוז התלונות המוצדקות וזאת, בעיקר, כתוצאה מהטיפול המקיף של הפיקוח על הבנקים בתחום יחסי בנק-לקוח המשליך על אופן העבודה השוטפת של מערכת הבנקאות מול לקוחותיה.
 
שיעור התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בחמשת הבנקים הגדולים היו: בנק המזרחי - 30.4%, לעומת 42.4% ב-2003; הבנק הבינלאומי - 29.8%, לעומת 32.1% ב-2003; בנק הפועלים -28.7%, לעומת 24.5% ב-2003; בנק דיסקונט - 27.7%, לעומת 32.5% ב-2003; ובנק לאומי - 19.5%, לעומת 23.8% ב-2003.
 
שיעור התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בבנקים הגדולים למשכנתאות היו: בנק משכן (תלונות שהתקבלו לפני מיזוגו עם בנק הפועלים ושהטיפול בהן הסתיים בשנת 2004) - 34.1%, לעומת 36.1% ב-2003; בנק לאומי למשכנתאות - 33%, לעומת 30.1% ב-2003; בנק טפחות - 28.8%, לעומת 25.2% ב-2003.
 
התלונות המוצדקות והמוצדקות חלקית ב-2004 בחברות כרטיסי האשראי היו: כא"ל - 18.2%, לעומת 39.2% ב-2003; לאומי קארד - 16.1%, לעומת 20% ב-2003; וישראכרט 12.3%, לעומת 31% ב-2003.
 
היחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים עומדת לרשות לקוחות הבנקים בכל עניין בנושא יחסי בנק-לקוח (טל' 02-6552680, פקס 02-6552668, ת.ד. 780 ירושלים, 91007).

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...