 |
בניגוד למצופה, דווקא חברות תרופות קוראות להגביל את שיווק התרופות ללא מרשם (OTC) מחוץ לבתי-המרקחת. למעריב נודע, כי בארגון תל"ם ("תרופות ללא מרשם"), המאגד את מרבית החברות הגדולות לשיווק תרופות ללא מרשם, נקבע דיון בנושא בימים אלה. זאת בעקבות יוזמה של חברת נוברטיס, הקוראת להגביל את החוק למכירת תרופות חדשות ללא מרשם באופן חופשי על המדף. לפי ההצעה, תרופה חדשה תימכר רק בבתי-המרקחת על-ידי רוקח במשך 24-12 חודשים , לפני שתאושר למכירה באופן חופשי על המדף. מדובר בתרופות בעלות חומרים פעילים, שאושרו על-ידי משרד הבריאות לשיווק מחוץ לבתי-המרקחת החל בחודש מאי הקרוב. לדברי אסתי רוזן, מנכ"ל נוברטיס OTC ישראל ומנהלת אזור אגן הים התיכון בחברה, "תרופה חייבת להיות מוצר 'כשיר מדף' גם שיווקית, כלומר תרופה שהצרכן מכיר ויודע איך להשתמש בה, וכבר אינו זקוק להדרכה מהרוקח. חקיקת חסם מעין זה היא מהלך מתבקש, שיביא את השוק בארץ לנרמול ברמות השונות. ברמת הצרכן, הצעד יאפשר לצרכנים להטמיע את המידע ובכך ישמור ויגן עליהם משימוש שגוי בתרופות, וכך גם על חברות התרופות עצמן, שמשווקות את התרופות הללו. ברמת הרוקח, המהלך יאפשר לרוקח לקבל את מקומו האמיתי במגרש התרופות והבריאות (שם הוא נחוץ ואף הכרחי) ובמגרש העסקי". נוברטיס הינו קונצרן תרופות בינלאומי, מהמובילים בעולם בתחום מדעי החיים, בעל מחזור שנתי של 24.9 מיליארד דולר, המשקיע במחקר ופיתוח כ-3.8 מיליארד דולר בשנה ובעל רווח נקי של 5 מיליארד דולר. הקונצרן פועל בפריסה עולמית של 140 ארצות ולו 78,500 עובדים. הנציגות של נוברטיס OTC ישראל משווקת תרופות ללא מרשם בארץ, ובהן "וולטרן", " פניסטיל", "אוטריווין". זה 4 שנים שנציגות קונצרן נוברטיס פועלת בתחום התרופות ללא מרשם בישראל כנציגות עצמאית. מארגון תל"ם נמסר בתגובה, כי "מדובר בשינוי שיצריך תקנות חדשות ועשוי לארוך מספר שנים. ארגון תל"ם דן ברעיון בימים אלה, ונגבש את עמדתנו בימים הקרובים".
|
 |
 |
 |
 |
|
|