ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
רק רכבת
ב-2004 לקחה הרכבת כ-15.3% יותר אנשים מאשר ב-2003 - 23 מיליון איש. הגידול המשמעותי - 35% בקו ראשל"צ ת"א
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עומר שרביט
3/1/2005 10:26
הישראלים עוברים לרכבת. במהלך 2004 נסעו 23 מיליון נוסעים ברכבת, 15.3% יותר מב- 2003. בחודש דצמבר לבדו הסיעה הרכבת כ-2.3 מיליון נוסעים, גידול של 12.8% ביחס לחודש המקביל אשתקד.
 
הגידול המשמעותי ביותר נרשם בקו ת"א ראשון לציון, שבו נסעו במהלך דצמבר 72 אלף נוסעים, המהווים כ-35% יותר מהתקופה המקבילה. הקו העמוס ביותר הוא מחיפה לנהריה, שלוקח בשנה 1.85 מיליון נוסעים.
 
יוסי מור, מנכ"ל הרכבת אומר כי "בשנת 2004 השקיעה הרכבת רבות בפיתוח תשתית רכבתית. פתחנו את הקו תל-אביב - נתב"ג, הקמנו את תחנת הרצליה, הנחנו מסילות בהיקף של כ - 55 ק"מ, הושלם והופעל קו מטענים לרמת חובב. כמו-כן פרסמנו 58 מכרזים, המהווים גידול של כ-110% ביחס לשנת 2003, וכן הוצאו 52 צווי התחלת עבודה, המהווים גידול של כ-45% ביחס לשנת 2003".
 
לדבריו, בשנת 2005 צפויה הרכבת להשקיע בפיתוח תשתית רכבתית, רכש ציוד נייד ו"שובל תחזוקה" כ-4 מיליארד שקל. ולהסיע כ-26 מיליון נוסעים. כמו כן תפעיל הרכבת קווים חדשים: קו תל-אביב - ירושלים, קו תל-אביב - אשקלון, קו באר-שבע - דימונה ויפתחו תחנות חדשות: בדימונה, באר- שבע-האוניברסיטה, מלחה (כולל רציף בגן החיות התנ"כי), סוקולוב (כפר סבא), קרית אריה (פתח תקוה) ואשקלון.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...