 |
מתגברת התחרות על קווי הטיסה לניו-יורק. חברות ישראייר ויוניטל מחדשות את טיסותיהן לניו יורק. ישראייר חכרה מטוס בואינג מדגם 767-300ER, והיא מנהלת עתה מו"מ לחכירת מטוס נוסף לתקופת הקיץ. יוניטל נערכת לשווק את הטיסות, חבילות התיור והטיולים המאורגנים לארה"ב. ישראייר ויוניטל הן בבעלות "גנדן" תיירות ותעופה, כאשר ביוניטל שותפה גם חברת אל על. ישראייר תחדש את הטיסות לניו-יורק מה-23 במרץ 2005. החברה חכרה מחברת איסלנד אייר, מטוס בואינג מדגם 767-300ER, רחב גוף, למשך 3 שנים, והוא יופעל על ידי צוותי האוויר של ישראייר. המטוס יגיע לארץ באמצע פברואר ויתחיל לבצע טיסות ארוכות טווח ליעדים שונים, וחודש אחר כך הוא יפתח את סידרת הטיסות לארה"ב בתדירות של 3-4 טיסות לילה ישירות בשבוע. כמו-כן, מתכננת החברה להפעיל בתקופת הקיץ טיסות ליעדים נוספים בצפון אמריקה ובתקופות החורף ליעדים במזרח הרחוק. הטיסות, כאמור, ישווקו ע"י חברת יוניטל. על פי הערכת הנהלת החברה אמורים הביקושים לטיסותיה בתקופת הקיץ להיות גבוהים ולכן היא מנהלת עתה מו"מ לחכירת מטוס 767-300ER נוסף. מטוס הבואינג שתשכור ישראייר מיועד לביצוע טיסות ישירות ארוכות טווח, בתצורה של 233 מושבי תיירות ו-20 מושבי עסקים (במטוס הקודם שחכרה החברה היו 183 מושבי תיירים ו-42 מושבי עסקים). "הטיסות לני יורק, יאופיינו ברמת שירות גבוהה וייחודית, מהולה בהומור וגישה אישית, כמקובל בטיסות ישראייר, עם דגש על מחלקת העסקים", מציינת סבינה בירן מנכ"ל ישראייר. "אנו מעריכים שעקב עליות שער היורו, צפוי במהלך 2005 גידול בתנועה הישראלית לארה"ב. כמו-כן, השיפור באווירה הגיאופוליטית בישראל, מחזק את מגמת התעוררות התיירות האמריקנית לישראל", מדגיש זוהר אנדלמן מנכ"ל יוניטל. ישראייר הפעילה בקיץ שחלף סדרת טיסות לניו יורק, במסגרתה הוטסו 11 אלף נוסעים, בתפוסה של כ-95%. מחצית מנוסעי "ישראייר" על הקו לניו יורק בקיץ, מקורם במכירות שבוצעו בארה"ב לקהל אמריקני על ידי סניף ישראייר שהוקם בניו-יורק השנה. ישראייר הפסיקה את הטיסות לניו-יורק בחודש אוקטובר עקב חוסר התאמה של המטוס לעונת החורף וכעת, כאמור, מתוכנן הקו להיות רציף למשך 3 השנים הקרובות. יצויין כי עד כה התחרתה אל על בקו לניו-יורק בעיקר בחברת קונטיננטאל האמריקנית וכן בחברות התעופה האירופיות בטיסות ההמשך. עוד מסרה הנהלת החברה, כי ישראייר עדיין ממתינה לאישור מינהל התעופה ומשרד התחבורה, להפעלת הטיסות לניו-יורק כקו סדיר. לדברי בירן, הפעלת הטיסות במתכונת של קו סדיר, תאפשר לחברה להפעיל תוכניות של "נוסע מתמיד" ותגביר את האפשרות של טיסות ההמשך לנוסעי ישראייר מנמל התעופה קנדי ליעדים נוספים בארה"ב וביבשת אמריקה כולה. לאחרונה הגישה ישראייר תביעה כנגד אל על, בסכום של 8 מיליון שקל, בטענה "על שימוש לא הוגן בכוחה המונופוליסטי בקו לארה"ב במהלך הקיץ האחרון". יצויין, כי אל על מהווה 80% מהטיסות הישירות לניו יורק.
|
 |
 |
 |
 |
|
|