ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
"הטלפון של הוט משתלם רק למדברים 1,000 דקות בחודש"
סקר: נטישת בזק כדאית בעיקר ללקוחות קיימים של הטלוויזיה בכבלים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אמיר טייג
22/12/2004 8:52
כמעט חודש חלף מאז השיקה הוט שירותי טלפוניה המתחרים בבזק. בינתיים רק לקוחות מעטים עברו להוט, והתפיסה המקובלת היא ש"נטישת" בזק משתלמת רק ללקוחות הקיימים של הוט בתחום הטלוויזיה. בחברת חצי חשבון, העוסקת בהפחתת הוצאות התקשורת למשקי בית,אומרים כי המעבר לשירותי הטלפון של הכבלים אכן משתלם לרוב צופי הטלוויזיה בכבלים, ומוסיפים: "קיימים גם לא מעט לקוחות של בזק, שכדאי להם לעבור לשירותי הטלפוניה של הוט".
 
מסקר חצי חשבון עולה כי ללקוחות בזק המדברים הרבה יחסית - מעל 1,000 דקות בחודש - ומרכזים את מרב השיחות בשעות השיא, עדיף לעבור להוט, גם אם הם לא לקוחות טלוויזיה שלה. לקוחות אלה יחסכו בין 4 שקלים ל-190 שקל בכל חודש אם יעברו להוט. הלקוח הממוצע של בזק צורך כ-450 דקות שיחה בחודש. כלומר, המעבר להוט משתלם רק למדברים יותר מפי 2 מהממוצע - כמו מרבית הלקוחות העסקיים.
 
ומה לגבי לקוחות הוט בטלוויזיה הרב-ערוצית? בחצי חשבון אומרים, כאמור, כי לרובם כדאי לעבור לשירותי הטלפוניה של חברת הכבלים. אך גם במקרה הזה יש יוצאי דופן - לקוחות טלוויזיה של הוט שלא כדאי להם לזנוח את בזק. מדובר בלקוחות המשלמים עבור שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית פחות מ-150 שקל בחודש, ומדברים פחות מ-300 דקות בחודש בטלפון.
 
לקוחות כאלה שיבחרו לעבור לשירות הטלפון של הוט יפסידו בין 6 שקלים ל-14 שקל בכל חודש. אולם רוב הלקוחות משלמים לחברת הכבלים 250-200 שקל בחודש, ובחצי חשבון אומרים שלכל הלקוחות האלה משתלם ללא ספק לעבור להוט - ללא קשר למספר דקות השיחה שהם צורכים בחודש. המעבר לשירות הטלפון של הוט עשוי לחסוך ללקוחות אלה 260-6 שקל בכל חודש - בהתאם למספר הדקות שדיברו.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...