 |
/images/archive/gallery/183/194.jpg רכבת
 |
|
נוסעים לנגב: רכבת ישראל תשקיע 7.5 מיליארד שקל |
|
כך אמר יו"ר דריקטוריון רכבת ישראל. החברה תשקיע סכום זה בנגב ב-4 השנים הקרובות. קו הרכבת תל אביב-אשקלון שיחבר בין הערים שדרות, אופקים ונתיבות, הוכרז כפרויקט לאומי |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
טל פמסון 16/12/2004 10:24 |
|
|
|
|
 |
רכבת ישראל תשקיע 7.5 מליארד שקלים בארבע השנים הבאות בדרום ובנגב. כך אמר משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל במושב הדן בפיתוח הנגב כאתגר לאומי בכנס הרצליה. ליאון הסביר כי יש לעשות זאת למרות הקיצוצים הרבים במשק ומדיניות הידוק החגורה. ליאון הוסיף כי קווי הרכבת תל אביב-באר שבע שייפתח בסוף 2006 וקו הרכבת תל אביב-אשקלון שיחבר בין שדרות, אופקים ונתיבות, הוכרזו כפרויקטים לאומיים. כמו כן, בקו הרכבת תל אביב-אשקלון יושקעו כמליארד שקל ובשנת 2008 מספר הנוסעים בו יעלה על 300 אלף נוסעים. בהמשך הדיון אמר פרופ' אבישי ברוורמן כי לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות חייבת הציונות לעלות לנגב. ממשלת ישראל חייבת לקבוע באמצעות חקיקה סכום בו היא מתחייבת להשקעות של מליארדי שקלים שיושקעו בשנים הקרובות בנגב. כמו כן ממשלת ישראל חייבת לקבוע בחקיקה הטבות מס שיקבל המגזר העיסקי בנגב בדיוק כמו המודל בסינגפור. פרופ' ברוורמן קבע כי עם הגעתם של עשרות אלפי אנשי כוחות הביטחון בעקבות המעבר של מחנה צריפין לנגב, אסור להקים עיר דוגמת "מודיעין 2 " אלא לשכנם בשכונות שיוקמו בבאר שבע, דימונה, ירוחם, אופקים ונתיבות, כך שיתערו באוכלוסיית הנגב. ראש מועצת שער הנגב, שמואל ריפמן, אמר כי ממשלות ישראל לא משקיעות בנגב בגלל מספר מצביעים נמוך. ריפמן קרא לממשלה לשנות את סדר העדיפויות בנגב ובמקום להשקיע בחינוך, יש צורך להשקיע במקורות תעסוקה ופרנסה מכיוון שאלו הבאים ללמוד באוניברסיטת באר שבע ממילא עוזבים לאחר הלימודים ולא נשארים בדרום. בנוסף קרא ריפמן לממשלה ולרשויות המקומיות לבטל את הארנונה בחמש השנים הבאות לכל המגזר העיסקי שיעתיק את מיקומו לנגב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|