ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
דנונה-שטראוס: "הצרכנים לא מודעים להימצאות סוכר ביופלה הלבן"
תנובה: כמות הפחמימות ביופלה נמוכה מאשר בדנונה. כשבוע לאחר ההשקה מחזיק יופלה ב-19% מתחום היוגורט הלבן
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מעריב
6/12/2004 9:12
"הצרכנים אינם מודעים להימצאות סוכר ביוגורט הלבן של'יופלה'", כך טוען גדי לסין, מנכ"ל מחלבות שטראוס. לסין מבסס את טענותיו על סקר שערכה החברה בסוף השבוע ולפיו 66% מקרב צרכני היוגורט הלבן של יופלה הצהירו כי הם מעדיפים יוגורט לבן ללא סוכר.
 
על-פי נתוני הסקר, 72% מצרכני היוגורט הלבן מעדיפים בכלל יוגורט בלי סוכר, ו-18% מעדיפים יוגורט עם סוכר. ההעדפה ליוגורט בלי סוכר העולה מן הסקר נמצאת בהלימה עם נתון נוסף שמספקות מחלבות שטראוס. הסדרה הקרמית של יוגורט "דנונה" לבן מחזיקה בנתח של כ-20% ממכירות דנונה בתחום היוגורט הלבן - נתון המעיד כי רק 20% מצרכני היוגורט הלבן מעדיפים יוגורט לבן ממותק, ואילו השאר מעדיפים יוגורט טבעי ללא סוכר. מבין צרכני דנונה לבן, 78% מעדיפים יוגורט ללא סוכר.
 
עוד עולה מן הסקר כי כמחצית מהנשאלים (48%) טוענים שיוגורט לבן אינו מכיל סוכר, 29% מהנשאלים טוענים שכן ו-22% אינם יודעים. על-פי נתוני הסקר,היוגורט הלבן שמכיל סוכר נתפס כטבעי פחות על-ידי 48% מהנשאלים וכטבעי יותר על-ידי 13%. מנהלי שטראוס מחלבות מציגים גם נתונים ראשונים על השפעת כניסתו של יופלה לתחום היוגורט הלבן.
 
הנתונים, חשוב לציין, משקפים את המצב שבוע בלבד לאחר ההשקה, כאשר הכל עוד יוכל להשתנות. על-פי נתוני סטור נקסט לשבוע שנגמר ב-27 בנובמבר , מחזיק יופלה ב-19.8% מתחום היוגורט הלבן."7% מתוכם ", מסבירים בשטראוס, "הם על חשבון מותגי תנובה האחרים ורק 12% הם על חשבון דנונה". בתוך קטגוריית היוגורט הלבן ירד חלקו של דנונה מ-68% ל-56.7% וחלקה של תנובה בקטגוריה עלה מ-29.5% ל-41.8% בעקבות ההשקה.
 
חלקה של קטגוריית היוגורט הלבן גדל מאז ההשקה ל-41.4% מתחום היוגורט, כאשר לפני ההשקה הסתכם חלקה בכ-35.5%. לעומת זאת, קטגוריית הפרי ירדה ל-28.8% מ-32% וירידה קלה נרשמה גם בקטגוריית הדיאט. "להערכתנו", מוסיפה סיגל שילוני, מנהלת השיווק במחלבות שטראוס, "מרבית צרכני יופלה לבן לא יבואו מקרב צרכני היוגורט הלבן הטבעי, אלא מקרב צרכני היוגורט פרי".
 
חגית אדלר, מנהלת השיווק בתשלובת החלב של תנובה: "שיעור הסוכר שקיים ביוגורט הטבעי הוא מזערי. רוב החברות אפילו לא מצהירות על שיעור כזה. כמות הפחמימות ביופלה נמוכה משמעותית מכמות הפחמימות בדנונה. החיידקים שלנו הם פרוביוטיים, מה שלא קיים בקו של דנונה. חלקו של יופלה מסתכם ב-22% מתחום היוגורט הלבן,לשטראוס יש ירידה של 16.5% מבחינה כספית במוצרי דנונה, ושל 13% מבחינה כמותית בתחום היוגורט הלבן".
 
במהלך החנוכה עורכת תנובה מבצע קידום מכירות רחב היקף ליופלה לבן, במסגרתו תעבור משאית יופלה במרכזים ציבוריים ותחלק גביעי יוגורט.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...