 |
חודש לפני העברת השליטה באל על לידי כנפיים אחזקות ארקיע,יוצאים 800 עובדי ארקיע במאבק ציבורי לשימור כל פעילותה של החברה.העובדים מבקשים לאפשר לארקיע לקיים שיתופי פעולה עם אל על, גם לאחר שכנפיים, המחזיקה 75% ממניות ארקיע, תשתלט על אל על. "זהו מאבק לשמירה על מקור פרנסתנו", אומר הקברניט אורן תבור, יו"ר ועד עובדי ארקיע. בחודש אוגוסט השנה אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, למזג את כנפיים באל על, בתנאי שכנפיים תעביר לגופים אחרים את השליטה, הבעלות ופעילות התעופה של ארקיע בלבד. מתברר כי עד היום, לא התעניינו גורמים עסקיים ברכישת ארקיע ללא קשריה העסקיים הנוספים באמצעות כנפיים, וכי קיימת התעניינות מועטה לרכוש מכנפיים את השותפויות שלה בחברות ממ"ן (מסופי מטען וניטול) ואיסתא. "במצב שכזה,העברת ארקיע לנאמן,כשהיא' עירומה' משותפויות,היא כמו פסק דין מוות לחברה ולעובדיה", טוען הקברניט תבור. לא רק שארקיע ללא שאר השותפויות היא חברה חלשה כלכלית, אין לה גם כל סיכוי לקבל קווים סדירים רווחיים נוספים. זאת, מכיוון שהחלטת ממשלה קובעת, שרק לאחר שהתנועה בנתב"ג תגיע ל-10.7 מיליון נוסעים, יוכל שר התחבורה לשקול שוב אם לאפשר טיסות סדירות נוספות לארקיע ולישראייר. יתרה מכך, החלטה זו הוכנסה לתוך תשקיף הנפקת אל על, ובכך היא קובעה גם מול כל רוכשי המניות והאופציות של אל על. כל שינוי בהחלטה יגרור אחריו מיד תביעות בגין הפרת תנאי המכירה. עוד מתברר, כי באירופה לא יאפשרו לחברות ארקיע וישראייר לטוס טיסות סדירות יחד עם אל על באותו הקו. זאת, בהסתמך על הסכמי התעופה הדו-צדדיים, הקובעים כי כל מדינה רשאית להפעיל מוביל נקוב אחד בלבד בקו. "בגלל שאין כל דרך לאפשר לארקיע לטוס לחו"ל בקווים סדירים רווחיים, כשהתחרות בתחום טיסות השכר מול חברות תעופה זרות היא כמעט בלתי אפשרית, חייבת החברה להישאר בבעלות כנפיים עם חיבורי השותפות שלה גם לאחר ההשתלטות על אל על. כחברה'עירומה', סיכויי ההישרדות שלה קלושים", טוען הקברניט תבור. לדבריו, גם איזי בורוביץ', מנכ "ל ארקיע, הסביר לעובדים כי בלי חיבור עם אל על, לארקיע כחברה נפרדת אין סיכוי לשרוד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|