 |
שמן תעשיות נכנסת לראשונה לתחום המרגרינה - מול תלמה, המתחרה הגדולה בענף - ומשיקה סדרת מרגרינות למריחה, לבישול ולאפייה, ללא שומן מוקשה, תחת המותג "עץ הזית בריאות מהטבע", בהשקעה של יותר מ-10 מיליון שקל. המרגרינה החדשה תוקפת את "בלובנד" ו"גולדבנד" של תלמה, המכילות שומן "טראנס", ומתחרה ב"מזולה" - המרגרינה של יוניליוור, שלא מכילה את השומן הזה. לדברי החברה, המרגרינה "עץ הזית" היא נטולת שומן מוקשה (טראנס) - שומן שנחשב ל"סותם עורקים". המרגרינה פותחה ע"י מומחים מחו"ל וצוות ישראלי. מחירי המרגרינה של "עץ הזית": 7-2.7 שקלים. שוק המרגרינות בישראל מוערך על-ידי שמן תעשיות בכ-140 מיליון שקל לשנה, שהם 12 אלף טונות בשנה. משפחה ישראלית צורכת בממוצע כ-4 חבילות מרגרינה בחודש, וכ-80% מהאוכלוסיה בישראל צורכים מרגרינה לצרכים שונים. יהודי ליפמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל, אמר בתגובה למהלך: "יוניליוור ישראל השקיעה והקימה קווי ייצור חדשים, שיאפשרו את ייצור כל מותגי המרגרינה, עם אחוז חומצות שומן טראנס נמוך (פחות מ-1%) ".
איריס פיין, מנכ"ל אוליביה בתגובה להשקת מרגרינת שמן עץ הזית: "כל פעילות שתקדם את המודעות לצריכת מוצרים בריאים יותר, מקדמת את כל הקטגוריה. עם זאת, אנו תוהים למה בחרה "שמן" להציג מוצר שהוא נחות על פני מה שמציע השוק, ואשר מיוצר בטכנולוגיות מיושנות ומשמנים בעלי חסרונות בריאותיים מובהקים כמו שמן קוקוס ושמן דקלים".
|
 |
 |
 |
 |
|
|