 |
מחר יסתיים השלב הראשון במכרז להפרטת בזק. כל הגופים המעוניינים לרכוש את השליטה במונופול התקשורת יידרשו להגיע מחר למשרדי רשות החברות הממשלתיות ולהגיש את טופסי ההרשמה. המדינה תמכור במכרז 30% ממניותיה בבזק, ותעניק אופציה לרכישת 10% נוספים. עד כה ידוע על 7 גופים שצפויים, במידה רבה של ודאות, להגיש את טופסי המכרז: קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, חיים סבן וקרן אייפקס צפויים להיות המובילים, הן מבחינת מעמדם הפיננסי והן מבחינת יכולתם לתרום לניהול בזק. אליהם מצטרפים דוד עזריאלי, קרן מרקסטון, קבוצת מעריב ובני אלג'ם, המאופיינים כמשקיעים פיננסיים יותר. לפני יומיים נודע כי גם חברת ההשקעות שרם-פודיםקלנר (שרפ"ק), של אביגדור קלנר, יאיר פודים ויצחק שרם, בוחנת אפשרות לגשת למכרז, אם כי עדיין לא החליטה אם להגיש את טופסי ההרשמה או לשתף פעולה עם קבוצה קיימת. לא מן הנמנע כי גופים פיננסיים נוספים יגישו את מועמדותם, וזהותם תיחשף מחר. עם זאת, לא צפויה חשיפתו של גוף אסטרטגי מהותי. הגשת טופסי ההרשמה מחייבת את המתמודד להזדהות בפני רשות החברות, להעמיד ערבות בנקאית בסך 10 מיליון שקל ולחתום על נוהל המכירה. מאחר שתנאי הסף להתמודדות נמוכים יחסית, צפויים מרבית הגופים שבוחנים השתלבות בתהליך להגיע לשלב הראשון ולהגיש את הטפסים. לאחר הגשת הטפסים, סביר להניח שהמתעניינים יחלו לגשש ביניהם, לקראת חבירה אפשרית זה לזה. לשלב האחרון, אז יגישו המתמודדים הצעות מחיר, צפויות להגיע לא יותר מ-3 קבוצות. מחר, יום חמישי, הוא התאריך ה"קשיח"האחרון במכרז. מעתה המדינה אינה מחויבת לעמוד במסגרת זמן מסוימת. בשבועות שלאחר הגשת הטפסים, יבצעו מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, ועוזריו עבודת בחינה ומיון של המתמודדים. גבאי יוכל לנפות מתמודדים שאינם ראויים מבחינתו, כאשר שיקוליו העיקריים יהיו: היעדר ניגוד עניינים, חוסן כלכלי, יושר וניסיון רלוונטי לתחום התקשורת. אם אכן רשימת המתעניינים לא תתארך, גבאי לא צפוי לפסול אף מתמודד. בתום תהליך המיון יוזמנו המתמודדים להיכנס לחדר המידע, ובו תספק להם בזק מידע עסקי מסווג לגבי פעילות החברה, מעבר למידע שנמסר במסגרת התשקיף שפורסם לפני 4 חודשים. בתום שלב זה יידרשו המתמודדים לחתום על הסכם מכר ולהגיש את הצעת המחיר שלהם. בשלב זה תידרש המדינה להחליט על רוכש. להערכת גבאי, התהליך 3 שלושה חודשים לפחות, כך שבמהלך הרבעון הראשון של 2005 לבזק יהיה בעל בית פרטי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|