 |
נופש בבית-מלון עלול להפוך מחוויה רגועה לאירוע של מפח נפש, עקב תאונה קטנה או גדולה. א', למשל, התארחה בבית-מלון של רשת מלונות אפריקה ישראל, ובסיום הארוחה בחדר האוכל נפלה מהמפלס שבו ישבה אל המפלס הנמוך ונפצעה. בתביעה קטנה שהגישה לבית-המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב, טענה א' כי כיוון שלא היה מעקה בין המפלסים, על בית-המלון לפצות אותה בגין הנפילה. בעלה של א' הציג במצלמת וידיאו את זירת האירוע, ומצפייה בקלטת קבעה השופטת איילה גזית, כי אכן מדובר בחדר אוכל שמורכב משני מפלסים. השופטת גזית הסכימה עם א', וקבעה גם כי השולחנות והכיסאות במפלס העליון קרובים וסמוכים בצורה מסוכנת לקצה המפלס, באופן שעלול לגרום לנפילת האורח, שיושב על כיסא בקרבת קצה המפלס. נציג בית-המלון טען כי קיים מעקה מוזהב ובולט, וכי השולחנות מרוחקים מהמפלס. בנוסף הוא טען כי התובעת לא צירפה חוות דעת רפואית ערוכה כדין לתביעתה, וכן כי היו לתובעת בעיות רפואיות עוד בטרם הנפילה. השופטת גזית קיבלה את עדותה של א', וקבעה כי מוטלת על המלון חובת הזהירות, ועליו לדאוג שמקרים של נפילה ממפלס בעת קימה מכיסא בחדר האוכל לא יתרחשו - זאת באמצעות בניית מעקה או כל מחסום אחר שיפריד בצורה בולטת בין המפלסים. השופטת פסקה לטובת התובעת, ובית-המלון חויב לשלם לה 4,000 שקל , כסכום התביעה, בצירוף 400 שקל להוצאות המשפט.
|
 |
 |
 |
 |
|
|