 |
לא נעים לנו להיות השליחים שמביאים את הבשורה, אבל אנחנו נמצאים בתהליך של עליות מחירים. לאחרונה עלו מחירי המרגרינה והמיונז (הנמצאים בפיקוח) ב-50-40 אגורות למוצר. עליית מחירי המרגרינה צפויה להשפיע על עליית מחיריהם של מוצרי מאפה רבים, שבהם היא משמשת כחומר
גלם. האוצר אישר העלאת מכסים על שורה ארוכה של שימורים ומוצרי יבוא קפואים, כמו גרעיני תירס, פלחי אננס, טוגנים ועוד. אם הנושא יעבור בוועדת הכספים של הכנסת (וסביר להניח שהוא יעבור), ייתכן שנראה עליות מחירים גם בתחום השימורים והמוצרים הקפואים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עלייה במחירי הדלק
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בעוד 10 ימים צפויים מחירי הדלק לעלות, על-פי ההערכות ב-3%. מחיר הדלק משפיע על מחירי הטיסות ועל עלויות ההובלה הימית והאווירית. בנוסף, צפוי בחודש הבא עדכון של מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. בתקופה האחרונה אפשר לראות יותר ויותר עובדים מצוידים באקדחי סימון מסתובבים בסניפים של רשתות השיווק למזון, במיוחד בסניפים הקטנים או הבינוניים. לצד מבצעים שרשתות המזון עורכות, על מנת לשמור על תדמיתן כזולות, הן מעלות מחירים בזחילה הדרגתית בחלק מתתי-הרשתות. לכן בחודש נובמבר אנחנו צופים כאב ארנק. כמו שחברות גדולות לומדות להתאים את עצמן להוצאות קיימות, כך גם במשק הביתי שלנו. עד סוף הכתבה הזאת אתם תוכלו לחסוך מאות שקלים בקניות מזון. השאלה הראשונה היא שאלה קטנה ומעשית: מה קורה אם רואים מחיר שונה על צג הקופה, לעומת המחיר שמציגה המדבקה שעל המוצר? התשובה היא שהמחיר הזול יותר הוא המחיר הקובע. לכן כדאי לכם לעקוב בזמן שהקופאית מתקתקת את המחירים בקופה. השאלה השנייה היא, כמובן, איפה לקנות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
קונים מחוץ לערים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
התשובה הקלאסית שלנו היא: באזורי תחרות מחוץ לערים,שם נמצאים גם סניפים של רשתות פרטיות (ע"ע אזור תעשיה תלפיות בירושלים, אזור תעשיה חולון, אזור תעשיה ירקונים בפתח-תקוה ועוד). אולם קיימת מגמה, שמתחזקת מאוד לאחרונה, שכדאי לשים אליה לב: גם סניפים שכונתיים, שמרבית המחירים בהם גבוהים יותר מבסניפים האזוריים, מרבים במבצעים מפולחים. כלומר אם, למשל, אתם הורים לתינוקות שאוכלים עדיין דייסה, יכול להיות שתגלו שיש מבצעים טובים יותר על דייסות בסניף השכונתי שלכם. למה? כי הסניף השכונתי הזה זיהה שמדובר באזור עתיר תינוקות, ולכן הוא "שוחט" מחירים על מוצרי תינוקות, כדי למשוך את הקונים. לאחרונה, למשל, היו מבצעים גורפים דווקא בסניפים שכונתיים, שבהם נמכרו דייסות של רמדיה ב-10 שקלים לדייסה (לעומת כ-14 שקלים בדרך כלל), ודייסות של מטרנה נמכרו במבצע בקניית זוג דייסות. מאחר שלא שווה לרוץ בנפרד אחרי כל מבצע על כל מוצר, השלב הראשון הוא מיפוי ההוצאות הכבדות מתוך סל הקנייה בסופר. איך עושים את זה? מתחילים לשמור את הקבלות, ובודקים מהם מרכזי ההוצאה העיקריים. האם אתם קונים הרבה בשר? מוצרי חלב? מוצרי ניקיון? פירות וירקות? אף-על-פי שנדמה שכולם קונים אותו דבר, הרגלי הקנייה שונים מאוד בין משפחה למשפחה. אחרי שניתחתם את כמות הקנייה, תנתחו את התחום שבו מתמקדות ההוצאות הכבדות ביותר שלכם, ואז תתחילו לחפש מבצעים. למשל: בחיתולים, בעופות קפואים, באבקות כביסה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
לא רק מותגים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לא תמיד כדאי ללכת על מותגים ועל שמות. חפשו את המותג הפרטי של הרשתות (הוא בדרך כלל זול בחצי שקל עד שני שקלים מהמוצרים האחרים). על המדפים יש חברות מוכרות פחות, שמחירי המוצרים שלהן לרוב זולים יותר. חפשו את אריזות החיסכון הגדולות, אבל קנו אותן רק ב-3 תנאים. האחד, שבדקתם וראיתם שאין מבצע באותו זמן על האריזה הרגילה (היות שרוב האנשים קונים את האריזות הרגילות, בדרך כלל עושים מבצעים עליהן, ואז הן יכולות להיות זולות יותר מאריזות החיסכון); השני, שהשוויתם מחיר ל-100 גרם או לקילו ביחס לאריזה רגילה; והשלישי: שיש לכם מקום לאחסן. |  |  |  |  | |
|