 |
ליורם גורן מירושלים יש השגות בנוגע למורכבות ולסיבוך של תשובה שהשבנו כאן בנושא מצבר שלא נטען כהלכה. לטענתו, בעיית התרוקנות מצברים קיימת גם במכוניות חדישות, בגלל שלל מערכות מיגון שמחוברות אל מערכת החשמל וגורמות לזליגת חשמל. הפתרון, לדעתו, פשוט: יש להתניע את המכונית מדי יום לרבע שעה במהירות של 3,000-2,500 סל "ד, או ל-25 דקות בסל"ד סרק. האמת - אנו מקווים מאוד שאף אחד לא יאמץ רעיונות כאלה. ראשית, פעולה כזאת אולי תטעין את המצבר, אבל תגרום לנזקים כלכליים גדולים בהרבה בגלל צריכת דלק מיותרת ובלאי מיותר למנוע. שנית, מדובר בזיהום אוויר חמור ומיותר, מעבר לכך שהשארת מכונית מונעת לאורך זמן שלא לצורך נסיעה - אינה חוקית. מי שלא מטעין את המצבר שלו במהלך נסיעה - עדיף שיטעין אותו באמצעות מטען מיוחד שמתחבר לרשת החשמל. בהזדמנות זאת, לקראת החורף הקרב, כדאי להתייחס למבול הצפוי של הודעות לעיתונות מטעם יצרני מצברים שונים עם שלל עצות, שלא כולן נועדו לשרת את בעלי המכוניות. היורה כבר הגיע בהודעה של מצברי וולקן, שהכילה גם כמה עצות אחיתופל. כך, למשל, מפחידים מנסחי ההודעה את הציבור מפני כך שיבואני מצברים רבים פשטו רגל, מפני שלא יכלו לכבד את האחריות שנתנו למצברים שאותם ייבאו. אנחנו רואים באמירה הזאת ניסיון להלך אימים על הקהל ולמנוע תחרות הוגנת. בנוסף, אנשי וולקן טוענים שאם בתחילת החורף מורגש שמתנע המכונית עייף,וגיל המצבר הוא מעל שנתיים,מומלץ להחליף מצבר. מצבר תקין ומתוחזק יכול לחיות בקלות גם 4 שנים ויותר, ולכן לא צריך לרוץ ולזרוק מצבר לפני שבודקים אותו היטב. אם כבר קונים מצבר חדש, עדיף לבחור במצבר קלציום, שאינו דורש תוספת מים, גם אם הוא לכאורה מצבר ללא תחזוקה. בכל מקרה, כדאי לנקות את קוטבי המצבר ואת הכבלים שמחוברים אליו ולהדק אותם היטב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|