ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
"מה שנתן דחיפה זה הטכנולוגיות החדשות - הפלזמה וה-LCD"
ההתאוששות ברכישת מוצרי אלקטרוניקה בידורית מוסברת גם ע"י הגידול בהיצע "הצעצועים" החדשים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
12/10/2004 8:50
"אני מייחס את השינוי לתחושת הקלה שיש בציבור", אומר גרשון פטרושקה, סמנכ"ל השיווק של ניופאן. "הבורסה חיובית, הדולר תקוע על 4.5 שקלים , המיסוי ירד בחלק ממוצרי החשמל, ויש טכנולוגיות חדשות באלקטרוניקה ששווה להשקיע בהן. החגים עצמם עשו מצב רוח טוב לאנשים, ובפועל הצריכה עלתה. אני צופה שתחום האלקטרוניקה הבידורית ימשיך לגדול".
 
"כולם מופתעים מרמת המכירות", אומר חיים למפרט, מנהל מסחרי של סקאל אלקטריק. "מה שנתן את הדחיפה זה כל הפלזמה וה-LCD - ואנשים קונים. גם במכירות הטלוויזיות יש גידול, בגלל הירידה החדה במחירים לצרכן. אנשים קונים מוצרים חדשים גם בגלל הפער ההולך ומצטמצם בין המחירים של תיקון מוצרים למחירים של מוצרים חדשים".
 
גם מגורמים נוספים בענף שומעים חד משמעית על התאוששות. הלהיטים המסתמנים הם מכשירי הדי.וי.די. כיום מרבית המכשירים הנקנים הם מכשירי די.וי.די, שתופסים נתח שוק של מעל 85% מהמכשירים הנמכרים. לשוק נכנס לאחרונה גם הדי.וי.די המקליט, שגם הוא גורם לצמצום בנתח השוק של מכשירי הווידיאו.
 
בנוסף, הקרב המתחולל בין מסכי הפלזמה לבין מסכי ה-LCD גורם ירידה דרמטית ברכישת מסכים עם מקרן אחורי. ה"צעצועים" החדשים גורמים תחושה של התחדשות בענף ולגידול במכירות.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...