 |
עד סוף השנה צפוי היקף מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית (במונחים כספיים) לגדול בשיעור חד בהשוואה לשנת 2003. היקף המכירות בשוק צפוי להגיע עד סוף 2004 ל-1.4 עד 1.5 מיליארד שקל, זינוק של למעלה מ-50% בהשוואה ל-2003, אז הסתכמו המכירות ב-915 עד 965 מיליון שקל בלבד. כך עולה מפרויקט משותף של החטיבה למחקר שיווקי ושל החטיבה הכלכלית בקבוצת BDI ביזנס דאטה ישראל. בבי.די.איי מציינים, כי הגידול החד שצפוי השנה בהיקף הכספי של מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית - מהווה אינדיקציה נוספת ליציאת המשק הישראלי מהמיתון ולעלייתו על פסים של צמיחה. כלכלני בי.די.איי משייכים את הזינוק במכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית בעיקר לגידול בהכנסה הפנויה של הציבור, ולאופטימיות המאפיינת
את המשק מתחילת השנה. לדברי כלכלני בי.די.איי, הגידול הצפוי בשנת 2004 (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד) מרשים במיוחד, על רקע העובדה כי במהלך שנת 2003 חל קיטון חד, של כ-20% עד 30%, בהיקף הכספי של מכירות מוצרי האלקטרוניקה (בהשוואה לשנת 2002). היקף המכירות בענף בשנת 2003 הסתכם כאמור, על-פי נתוני בי.די.איי, ב-965-915 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-1.3-1.2 מיליארד שקל שנה קודם לכן, ב-2002. על-פי ממצאי בי.די.איי, בתקופות החגים (פסח וחגי תשרי) נרשם גידול של כ-10% השנה במכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית (במונחים כספיים). אם בחודש ממוצע עמד ההיקף הכספי של הרכישות בענף זה על 123-115 מיליון שקל, הרי שבתקופת החגים היקף המכירות בשוק הסתכם ב-135-127 מיליון שקל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הטלוויזיות במקום הראשון
|
 |
|
 |
 |
 |
|
רובן המכריע של מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית בישראל נובע ממכירות טלוויזיות. מהבדיקה המיוחדת שביצעה בי.די.איי, עולה כי למעלה מ-75% מהיקף המכירות (במונחים כספיים) בענף האלקטרוניקה הבידורית נובע ממכירות טלוויזיות. במקום השני מבחינת היקף מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית, ובהפרש ניכר ממכירות הטלוויזיה, מדורגות מכירות מכשירי הדי.וי.די (9% עד 13%). במקומות השלישי והרביעי מדורגים מכשירי די.וי.די משולבי וידיאו ומכשירי וידיאו, (9%-7% ו-5%-3% בהתאמה , במונחים כספיים, מסך היקף מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית).
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הרשתות המובילות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
ממחקר השוק של בי.די.איי עולה, כי בענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הבידורית בישראל פועלות 7 רשתות קמעוניות עיקריות,המפעילות יחדיו כ184 סניפים. מבין 7 הרשתות, אמצ שיווק מוצרי חשמל (המפעילה במקביל את שקם אלקטריק ואת סנסור) וטרקלין חשמל הן המובילות, בהפרש ניכר, ביחס לשאר הרשתות הפועלות בענף (על-פי מספר הסניפים). אמצ מחזיקה במספר הסניפים הגבוה ביותר- 54 סניפים , המהווים כ-29% מסך-כל סניפי הרשתות המובילות בענף. במקום השני ניצבת טרקלין, המפעילה כ-46 סניפים , המהווים כ-25% מסך-כל הסניפים. אחריהן, בהפרש ניכר כאמור, ממוקמות הרשתות סקאל דיוטי פרי וא.ל.מ סחר, במקומות השלישי והרביעי. הרשתות מפעילות 24 ו-23 סניפים בהתאמה, המהווים כ-13% ( בכל אחת) מסך-כל סניפי הרשתות המובילות בענף. |  |  |  |  | |
|