 |
/images/archive/gallery/160/975.jpg גיורא עופר - מנכל בנק דיסקונט
יחצנות  |
|
"הדברים לגבי קריסת הבנק היו חסרי אחריות" |
|
כך אמר גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט. הבנק הכריז היום על מהפכה בסניפים בהשקעה של 15 מיליון דולר. עופר: "חווית ההמתנה בבנק נתפסת כבזבוז זמן, למדנו כיצד לנהל את חווית הלקוח" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח 11/10/2004 11:38 |
|
|
|
|
 |
"אנחנו מכבדים את כולם, גם את אלו שמתחלקים בלשונם ואומרים דברים שאנשים אחראים לא אמורים לומר", כך משיב גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט, במסיבת עיתונאים בנוגע לשמועות כי הבנק היה בסכנת התמוטטות בסוף שנת 2002. עופר מתייחס ספציפית להתבטאות של הנגיד, דוד קליין בראיון למעריב לפני יותר משנתיים כי אחד הבנקים על סף קריסה וכמו כן להתבטאות של הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום בנושא. "לא הייתה דקה אחת בבנק על תסריט כזה אלא אף רחוק מזה", אומר עופר. ומוסיף "האמירות בנושא לא נשמעות לי רלוונטיות למערכת הבנקאית אבל זה בוודאי לא נוגע לנו", כך אמר עופר. "לא היה רגע אחד – בבנק הזה ובבנקים אחרים שאני מכיר – שבו היה ספק ליציבות הבנק. אנחנו מפרסמים דו"ח ועל פי הנתונים בו דבר כזה לא יכול היה להתבצע", תוקף עופר. לדבריו, מי שהתבטא כאמור על יציבותה של המערכת הבנקאית התבטא "בחוסר אחריות". "למיטב הערכתי, אין מאחורי זה כל בסיס" . עוד במסיבת העיתונאים היום הכריז בנק דיסקונט על מהפכה ב"סינוף". במסגרת זאת מתוכנן הבנק לטפל בשלושה גורמים בסניפי הבנקים: טיפול בחזיתות סניפי הבנק, מעבר לשירות הלקוחות על פי סיטואציה ושינוי במסחור בתוך הסניפים. "יש בארץ כ-1,000 סניפי בנק כולם אטומים כך שאי אפשר לראות מה מתרחש בפנים וחוסר השקיפות יוצר רתיעה ומבריח את הלקוחות", אומר עופר. בבנק מתכוונים לעצב במשך המחצית הראשונה של 2005 את חזיתות כל הסניפים (כ-120) כך שיתאימו לאוכלוסייה במקום. העיצוב מתוכנן להיות של דמויות אנושיות בחזיתות הבנקים. כאמור, לדברי דיסקונט מתכוונים לשרת את הלקוח על פי הסיטואציה כך שלקוח שמגיע לסניף וירצה להיעזר בשירות מומחה יקבל מלוא תשומת הלב. בנוסף, מתכננים בבנק לשנות את זמן ההמתנה של הלקוח לחווייתי יותר. "חווית ההמתנה בבנק נתפסת כבזבוז זמן, למדנו כיצד לנהל את חווית הלקוח" אומר עופר. את שיפור "החוויה" מתכננים בדיסקונט לעשות באמצעות מוזיקה ואמצעים ויזואליים. במסגרת השינויים משנה הבנק את שעות הפתיח ה בבנקים מסגרת זאת בשנת 2005. 40 מסניפי הבנק יפעלו עד 20:00 בערב. שינוי אחר מתוכנן בגישה הישירה אל הבנק באמצעות הטלפון. במסגרת זאת הסיק הבנק כי 80% מהלקוחות מתקשרים על מנת לבצע פעולה פשוטה, ואת זה הם מתכוונים לספק ללקוחות ע"י "מעטפת שירות טלפונית" בה יש מענה 24 שעות ביממה. השינויים עליהם מדבר דיסקונט מתוכננים במשך השלוש השנים הקרובות, ובנוסף מתוכנן שינוי טכנולוגי במחשוב הסניפים ובאמצעים שיעמדו לרשות הלקוח שייקח אף הוא 3 שנים. העלויות המתוכננות בשינוי הפיזי בסניפים יעלו 15 מיליון דולר במשך שנת 2005., ואילו הפריסה הטכנולוגית החדשה כ-10 מיליון דולר במשך שלוש שנים. "זו השקעה גדולה אך לא דרמתית", אומר עופר. עד כה, מעיד הבנק על הצלחה בפעילות השיווקית ומפרסם כי גייס 150 אלף לקוחות מיוני 2002 ועד היום. ומתכנן להשלים גיוס של 200 אלף לקוחות עד מרץ 2005.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|