 |
 |
|
חברה אמריקנית עומדת לרכוש את ויריאנט |
|
סימני התעוררות בהיי-טק הישראלי: AT ROAD האמריקנית, כך על פי הערכות, תשלם 30 מיליון דולר במזומן - שווי הגבוה פי שניים מהשווי שבו נסחרת החברה הישראלית בנאסדק |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
סופי שולמן 26/9/2004 8:00 |
|
|
|
|
 |
לכתבה האוהדת שפרסם באחרונה השבועון ביזנסוויק על אודות ההיי-טק הישראלי, ששוב זוכה להתעניינות עולמית, יש אחיזה במציאות. חברת ויריאנט הישראלית, שנסחרת בנאסדק, עומדת להימכר לחברה אמריקנית ב-30 מיליון דולר במזומן. שווי זה גבוה פי שניים מהשווי שבו נסחרת החברה היום, ומזכיר את הרכישות הנדיבות של שנות הגאות בהיי-טק. בימים אלה עורכת החברה האמריקנית בדיקת נאותות לויריאנט, ואם לא יהיו הפתעות שליליות, ייחתם הסכם הרכישה בשבועות הקרובים. בויריאנט סירבו להגיב לידיעה. ויריאנט, שעוסקת בפיתוח תוכנות לניהול מערכי שירות וטכנאי שטח, הונפקה בנאסדק לפני 4 שנים לפי מחיר של 8 דולרים למניה. שווי של 30 מיליון דולר משקף מחיר של 6 דולרים למניית החברה, כך שלמרות הפרמיה הגבוהה על השווי הנוכחי, מדובר במחיר נמוך ממחיר ההנפקה. בעלי המניות הגדולים בויריאנט הם חברת כלל, שמחזיקה ב-10.7% מהמניות , וקרן הון-סיכון ורטקס, שלה 8.2% ממניות החברה. כמנכ"ל החברה משמש שמואל הכהן. מאז ההנפקה חלה הרעה ניכרת בביצועי ויריאנט, והיא עברה מהכנסות של 27 מיליון דולר ב-2000 להכנסות של 12 מיליון דולר בלבד ב-2003. אמנם במהלך 2003 הצליחה ויריאנט לעבור לרווח,אך הכנסותיה לא צומחות כמעט. על-פי הערכות בשוק, הרוכשת עשויה להיות חברת AT ROAD האמריקנית , שנסחרת בנאסדק בשווי של 248 מיליון דולר, ויש לה קופת מזומנים של 110 מיליון דולר. לפני כחצי שנה הודיעה החברה על כוונתה לרכוש את MDSI הקנדית, אחת המתחרות הבולטות של ויריאנט, ב-80 מיליון דולר - פרמיה של 70% על השווי בבורסה. אולם ביולי האחרון בוטל ההסכם מבלי שהחברות סיפקו לכך הסבר,וייתכן כי הסיבה היא קבלת הצעה זולה יותר מויריאנט.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|