ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
השי לחג גדל בכ-25% הגיע ל-400 שקל לעובד
התאחדות התעשיינים: כ-75% מהמפעלים העניקו לעובדיהם בערב החג תלושי שי
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
רונית מורגנשטרן
14/9/2004 8:56
ההתאוששות בתעשיה מלווה גם בהגדלת השי המוענק לעובדים. שווי השי לעובד בתעשיה גדל השנה בכ-25% לעומת ראש השנה אשתקד, והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע. כך עולה מבדיקה מדגמית שערך "מטה כחול-לבן" בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-35 מפעלים. מהבדיקה עולה עוד כי כ-75% מהמפעלים העניקו לעובדיהם בערב החג תלושי שי (לעומת 70% אשתקד ), וכ-25% מעניקים מוצרים מתוצרת כחול-לבן כמתנה לראש השנה.
 
בין המוצרים הניתנים לעובדים: מצעים, חבילות שי, שעון לשולחן, מוצרי נוי ועוד. דוד ארצי, יו"ר מטה "מיוצר בישראל" בהתאחדות התעשיינים, קרא לציבור העובדים בתעשיה ובמשק לנצל את תלושי הקנייה לרכישת מוצרים מתוצרת כחול-לבן בלבד. להערכתו, אם תווי הקנייה לחג ינוצלו לקניית תוצרת הארץ בלבד, יביא הדבר לתוספת של כ-1,600 מקומות עבודה בתעשיה ובמשק. שווי המתנות לראש השנה מוערך בכ-1.1 מיליארד שקל, מתוכם כ-150 מיליון שקל לכלל עובדי התעשיה.
 
מבדיקת ההתאחדות מתברר, כי קבוצת אגיס העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי של כ-800 אלף שקל, חברת תדיראן מוצרי צריכה רכשה לעובדיה שי לחג מתוצרת כחול-לבן בשווי של כ-70 אלף שקל, חברת טלפייר העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי כולל של כ-26 אלף שקל, חברת ישקר רכשה לעובדיה שי לחג מתוצרת כחול-לבן, והעניקה תווי שי בשווי כולל של כ-900 אלף שקל. כמו כן, חברת שריונית חסם העניקה לעובדיה תלושי שי בשווי של כ-88 אלף שקל, אל-אופ רכשה לעובדיה שי לחג בשווי של כ-114 אלף שקל, וחברת רותם אמפרט נגב העניקה לעובדיה תווי שי בשווי כולל של כ-1.2 מיליון שקל.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...