 |
ההתאוששות בתעשיה מלווה גם בהגדלת השי המוענק לעובדים. שווי השי לעובד בתעשיה גדל השנה בכ-25% לעומת ראש השנה אשתקד, והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע. כך עולה מבדיקה מדגמית שערך "מטה כחול-לבן" בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-35 מפעלים. מהבדיקה עולה עוד כי כ-75% מהמפעלים העניקו לעובדיהם בערב החג תלושי שי (לעומת 70% אשתקד ), וכ-25% מעניקים מוצרים מתוצרת כחול-לבן כמתנה לראש השנה. בין המוצרים הניתנים לעובדים: מצעים, חבילות שי, שעון לשולחן, מוצרי נוי ועוד. דוד ארצי, יו"ר מטה "מיוצר בישראל" בהתאחדות התעשיינים, קרא לציבור העובדים בתעשיה ובמשק לנצל את תלושי הקנייה לרכישת מוצרים מתוצרת כחול-לבן בלבד. להערכתו, אם תווי הקנייה לחג ינוצלו לקניית תוצרת הארץ בלבד, יביא הדבר לתוספת של כ-1,600 מקומות עבודה בתעשיה ובמשק. שווי המתנות לראש השנה מוערך בכ-1.1 מיליארד שקל, מתוכם כ-150 מיליון שקל לכלל עובדי התעשיה. מבדיקת ההתאחדות מתברר, כי קבוצת אגיס העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי של כ-800 אלף שקל, חברת תדיראן מוצרי צריכה רכשה לעובדיה שי לחג מתוצרת כחול-לבן בשווי של כ-70 אלף שקל, חברת טלפייר העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי כולל של כ-26 אלף שקל, חברת ישקר רכשה לעובדיה שי לחג מתוצרת כחול-לבן, והעניקה תווי שי בשווי כולל של כ-900 אלף שקל. כמו כן, חברת שריונית חסם העניקה לעובדיה תלושי שי בשווי של כ-88 אלף שקל, אל-אופ רכשה לעובדיה שי לחג בשווי של כ-114 אלף שקל, וחברת רותם אמפרט נגב העניקה לעובדיה תווי שי בשווי כולל של כ-1.2 מיליון שקל.
|
 |
 |
 |
 |
|
|