 |
מי אוכף את החוק בנושא הקורקינטים הלא חוקיים בארץ? כנראה אף אחד. לפני כחודש, ב-5 באוגוסט , יצא משרד התחבורה בהודעה, שעל-פי הקריטריונים שקבע צוות מקצועי מיוחד, ניתן לייבא לארץ קורקינט חשמלי ממונע בהגבלות מסוימות: משקלו (כולל מנוע ומצבר) לא יעלה על 12 ק"ג, מהירותו תהיה 12 קמ"ש לכל היותר, והספק המנוע לא יעלה על 100 ואט. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה הדגיש, כי קורקינטים ממונעים שאינם עונים על הקריטריונים שנקבעו, וביניהם כל סוגי הקורקינטים המונעים בבנזין, לא יותרו ליבוא לארץ והשימוש בהם ייאסר. למעריב מסר הדובר: "זאת תקנה שלא קלה לאכיפה. במכס מאוד משתדלים לבלום יבוא לא חוקי של קורקינטים, אבל אם מייצרים אותם בארץ, קשה לתפוס את העבריינים. מי שאמונה על אכיפת החוק היא המשטרה. יש לה סמכות להחרים את הכלי הלא חוקי". האומנם? בדוברות המשרד לבטחון פנים ממש לא מבינים מה משרד התחבורה רוצה מהם. "בהיעדר תקנה שאוסרת נסיעה על קורקינטים", מוסרים שם, "משטרת התנועה לא אוכפת שום חוק על נהגים בעניין זה. אין לנו שום היכרות עם סוגי הקורקינטים השונים, ומבחינתנו כולם ראויים לשימוש". * כתבה בנושא הקורקינטים החשמליים בישראל - מחר במעריב "עסקים ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|