 |
משה פורמן שואל אותנו באמצעות הדוא"ל שתי שאלות: מה אומר המושג ESP - הבת שלו עומדת לרכוש בחו"ל מכונית חדשה, והמערכת מוצעת לה בתוספת תשלום; ולאיזה כלי רכב ניתן להוסיף שני מושבים כך שיהיו בו 7 מושבים. לגבי השאלה הראשונה, לא מכבר פרסמנו כאן "מילון" לראשי התיבות המקובלים כיום בתחום הרכב. ESP היא "מערכת בקרת יציבות", שמוצעת על-ידי יצרנים שונים גם תחת שמות אחרים (אבל עושה אותה פעולה). בקרת יציבות היא המודול המורכב ביותר כיום, אשר מבוסס על מערכת ABS, והיא מסוגלת לזהות מראש כניסה למצבי תת-היגוי או היגוי-יתר של המכונית - שני מצבים שעלולים להסתיים בתאונה. בהתאם למצב המתהווה, המערכת מפעילה את אחד הבלמים או כמה מהם וכן מפחיתה בהתאם לצורך את עוצמת המנוע. כך היא מפעילה כוח נגדי, אשר מונע את אובדן השליטה עוד בהתהוותו. מערכת זאת היא הטובה ביותר שבנמצא כיום עבור נהגים מן השורה (עדיין לא בוצעו מבחנים השוואתיים לבחינת השוני ביעילות המערכות הללו בין דגם לדגם ובין יצרן ליצרן) - ולכן היא מומלצת מאוד גם בתוספת תשלום. חשוב לדעת, שרוב המערכות האלקטרוניות חייבות להיות מוזמנות עם המכונית, ולא ניתן להוסיפן מאוחר יותר. לגבי השאלה השנייה, אין כיום מכוניות שניתן "להוסיף" להן מושבים, אבל בהחלט יש כמה מכוניות שניתן לקפל בהן שני מושבים כשאלה אינם בשימוש, לטובת הטענת מטען ושימוש יומיומי נוח. רשימת המכוניות שעונות לקריטריון זה כוללת (לאו דווקא לפי סדר כלשהו) את פיג'ו 307SW, רנו "גרנד סניק", אופל "זאפירה", מיצובישי "גרנדיס", טויוטה "אוונסיס ורסו" ופולקסוואגן "טוראן". קיימים כלי רכב גדולים יותר בעלי 7 מקומות קבועים, אולם אנו מניחים שלא זאת היתה כוונת השואל. שאלות ניתן לשלוח לפקס: 03-5632032 או לדוא"ל gilmel@maariv.co.il
|
 |
 |
 |
 |
|
|